تور گرجستان: معرفی واحد پول گرجستان

به گزارش بانو هما، واحد پول گرجستان لاری است که در بازارهای بین المللی به اختصار GEL گفته می گردد. پول خرد این کشور تتری است که به صورت سکه در دسترس قرار گرفته است.

تور گرجستان: معرفی واحد پول گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان از جمله کشورهایی است که به علت نزدیکی به ایران و مقرون به صرفه بودن مسافرت به آن، مقصد بسیاری از ایرانیان است که قصد گذراندن تفریح در ایام تعطیل را دارند. آب و هوای مناسب، مراکز تفریحی و تفریح بسیار و ... عواملی هستند که باعث شده سفر به این کشور کوچک، از طرف ایرانیان روز به روز افزایش یابد. احتیاج به دانستن پول رایج این کشور و شناخت آن می تواند ما را به سپری کردن اوقاتی خوش در گرجستان سوق دهد.

واحد پول کشور گرجستان چیست؟لاری (گرجی: ლარი؛ ایزو 4217: GEL) واحد پول کشور گرجستان است که به صورت GEL معمولا بر روی محصولات درج می شود. پول خرد گرجستان تتری نامیده می شود که هر 100 تتری معادل 1 لاری می باشد.

GEL مخفف کلمه GEORGIAN LARI می باشد.

لاری به شکل اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100 لاری و گاهی 200, 500 لاری ترویج دارد. تتری هم به شکل سکه های 1، 2، 5، 10، 20، 50 تتری می باشد.

قیمت اجناس در گرجستان چقدر است؟قیمت بیشتر اجناس در گرجستان معمولا به صورت واحد پول گرجستان لاری خرید فروش میشود به جز ملک و ماشین که معمولا با دلار امریکا محاسبه میشود و خرید فروش می شود و قیمت غذا در گرجستان نیز در بیشتر رستوران ها به لاری محاسبه میشود به جز تعداد کمی از بارها و کلاب ها و رستوان های خاص.

تبدیل پول در گرجستانغالبا در سطح شهرهای گرجستان تعداد زیادی صرافی دیده میشوند که این امکان را برای گردشگران فراهم می نماید تا هر نوع پولی را به لاری یا تتری تبدیل نمایند . معمولا این تبادلات از دلار آمریکا به لاری اتفاق میافتد چرا که نوسانات منطقی تری نسبت به هم دارند اخیرا هر 100 دلار آمریکا معادل 230تا 270 لاری با اندکی نوسان بوده . برای تبدیل به بانک هم میتوان مراجعه کرد البته کمی کارمزد بانکها بیشتر از صرافی هستند . فقط نکته ای که باید در رابطه با آن دقت نمود این است که بعضی از صرافی ها تابلو قرمزی به درب شان نصب کردند که نوشته گرجی و انگلیسی آن به معنی دریافت پورسانت بیشتراست .توصیه میشود در مبالغ زیاد در این صرافی ها تبدیل صورت نگیرد چراکه ضررش زیاد است.

نسبت لاری به دیگر واحدهای پولی دنیا (سپتامبر 2017) 246 لاری: 100 دلار آمریکا

295 لاری: 100 یورو

327 لاری: 100 پوند انگلستان

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 178

به "تور گرجستان: معرفی واحد پول گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: معرفی واحد پول گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید