مصرف خودسرانه ویتامین ممنوع

به گزارش بانو هما، تهران (پانا) - نایب رئیس انجمن داروسازان و دکترای داروسازی با تاکید بر لزوم مصرف داروها و مکمل ها با نظر پزشک، گفت در حال حاضر بعضی از صفحه های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می شوند که مصرف ویتامین D می تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، در حالی که مصرف کنترل نشده این ویتامین می تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

مصرف خودسرانه ویتامین ممنوع

به گزارش ایسنا، بهمن شکیبا، گفت: بر اساس قانون تمام مکمل ها و مواد محرک در دسته بندی دارویی به شمار می آیند و باید استانداردهای فراوری و عرضه دارویی را داشته باشند.

وی اضافه نمود: بعضی از مردم به اشتباه تصور می نمایند مصرف ویتامین ها به تجویز پزشک احتیاج ندارد و می توانند به طور خودسرانه این مکمل ها را مصرف نمایند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ادامه داد: در حال حاضر بعضی از صفحه های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می شوند که مصرف ویتامین D می تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، درحالی که مصرف کنترل نشده این ویتامین می تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

وی اضافه نمود: متأسفانه بسیاری از فعالان ورزش بدنسازی بدون دستور پزشک و به طور خودسر مکمل های متعددی را مصرف می نمایند و از قبال مصرف همین مکمل ها آسیب های متنوعی را تجربه می نمایند.

شکیبا در مورد مصرف خودسرانه ویتامین c، اظهار کرد: مصرف روزانه بیش از هزار میلی گرم ویتامین c می تواند زمینه مناسب برای بروز سنگ کلیه را فراهم آورد.

وی اضافه نمود: تمام فروشندگان آنلاین دارو باید تمام ضوابط و آیین نامه های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را رعایت نمایند.

این داروساز که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، توضیح داد: فروشندگان آنلاین دارو - افراد حقیقی - باید صلاحیت فنی و حرفه ای در حوزه دارو داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 156

به "مصرف خودسرانه ویتامین ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف خودسرانه ویتامین ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید