بازسازی منزل: بازسازی قلعه شهر تاریخی حسن آباد سنندج

به گزارش بانو هما، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، بازسازی قلعه شهر تاریخی حسن آباد سنندج صورت می گیرد.

بازسازی منزل: بازسازی قلعه شهر تاریخی حسن آباد سنندج

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یعقوب گویلیان گفت: با پیگیری های بعمل آمده، بازسازی قسمت هایی از این قلعه که در معرض آسیب قرار گرفته بود، شروع شده و در حال اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: قلعه شهر تاریخی حسن آباد سنندج یکی از باشکوهترین قلعه های کردستان است که از اواخر دوره ایلخانی تا دوره صفویه، مرکز حکومت ولایت کردستان ایران زمین بوده است .

او با بیان اینکه نام کنونی قلعه شهر حسن آباد از امیرحسن خان گرفته شده، اضافه نمود: هلوخان، احمدخان و بنیانگذار حکومت اردلان امیرحسن خان از حاکمان نامداری بوده اند که در قلعه حسن آباد حکومت نموده اند.

گویلیان بیان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد احتیاج و ادامه بازسازی آن در آینده، شاهد بهبود و تثبیت شرایط این اثر تاریخی مهم که سندی بر قدمت و پیشینه استان است، باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: این بنای تاریخی در تاریخ 24 اسفند 1383 با شماره 11758 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 372

به "بازسازی منزل: بازسازی قلعه شهر تاریخی حسن آباد سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بازسازی قلعه شهر تاریخی حسن آباد سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید