محصولی نانویی عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود بخشید

به گزارش بانو هما، کاهش بخارگرفتگی شیشه عقب خودرو در روزهای بارانی و برفی تاثیر زیادی در امنیت راننده و مسافران دارد. این مهم با فراوری خمیر نقره نانوساختار شرکتی دانش بنیان در داخل کشور محقق شده است.

محصولی نانویی عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود بخشید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از این محصول، رسانایی الکتریکی شیشه و در نتیجه عملکرد گرمکن آن افزایش و بهبود می یابد. شرکت دانش بنیان یاسین شیمی ققنوس خمیر نانویی برای برطرف بخارگرفتگی شیشه خودرو فراوری نموده است که با افزودن این خمیر به شیشه، مقدار بخارگرفتگی آن کمتر می گردد. از جمله مزایای این محصول داخلی، مقاومت به خراش مکانیکی و سایش است.

این محصول کاربردی در صنایع مختلف با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باقیمت رقابتی و کیفیت بالایی نسبت به محصولات مشابه خارجی فراوری شده است. در خمیر نقره تهیه شده با پودر نانوساختار، به دلیل ساختار نانومتری، امکان چاپ با شابلون در خطوط با عرض میکرونی و ارتفاع میکرونی دقیق امکان پذیر است. در این خمیر خطوط چاپ شده لبه های صاف و یکنواختی را به وجود می آورد که در چاپ مدارهای خیلی دقیق کاربرد دارد.

این شرکت که گواهینامه نانومقیاس این محصول را از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت نموده فراوریکننده پودر نقره نانوساختار است. پودر نانوساختار دارای سطح ویژه بالا و خلوص فوق العاده و مقدار ذرات کروی تقریبا یکنواخت است. این پودر به عنوان پیش ماده ساخت خمیر هادی جریان، گریس های انتقال جریان، رنگ های پوششی شیلد الکترومغناطیسی و چسب های هادی جریان کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 301

به "محصولی نانویی عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود بخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولی نانویی عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود بخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید