مجموعه آرامگاه شیخ احمد جام در لیست میراث دنیا اسلام ثبت شد

به گزارش بانو هما، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، مجموعه آرامگاه شیخ احمد جام در لیست میراث دنیا اسلام ثبت شد.

مجموعه آرامگاه شیخ احمد جام در لیست میراث دنیا اسلام ثبت شد

سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه این مجموعه به شماره 174 در تاریخ 1310/10/15 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اضافه نمود: بعلاوه مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام در شهر تربت جام در شرق ایران در لیست موقت ثبت دنیای یونسکو قرار گرفته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره بخشهای مختلف این مجموعه اظهار کرد: این مجموعه شامل مقبره شیخ احمد، گنبد خانه، مسجد کرمانی، گنبد سفید، مسجد عتیق، مدرسه جلال الدین فیروزشاهی، مسجد جامع نو، آب انبار و مسجد زیرزمینی است.

موسوی درباره آیسسکو بیان نمود: سازمان دنیای اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می نماید و در زمینه های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو به فعالیت مشغول است. دفتر مرکزی این سازمان در رباط در کشور مراکش واقع شده است. او توضیح داد: آیسسکو برای شناسایی، معرفی و حفاظت بهتر میراث دنیا اسلام چند سالی است که در حال تدوین لیستی از آثار شاخص فرهنگی و تاریخی دنیا اسلام است. این لیست اختصاص به دنیا اسلام داشته و غیر از لیست میراث دنیای یونسکو است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 330

به "مجموعه آرامگاه شیخ احمد جام در لیست میراث دنیا اسلام ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه آرامگاه شیخ احمد جام در لیست میراث دنیا اسلام ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید