قیمت نفت به بیش از 85 دلار رسید

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به بالاترین رقم 3 سال گذشته و بیش از 85 دلار رسید.

قیمت نفت به بیش از 85 دلار رسید

از عوامل این افزایش قیمت، تقویت پیش بینی ها در خصوص کسری عرضه در چند ماه آینده عنوان شده است زیرا با کم شدن محدودیت های مسافرتی، تقاضا بیشتر خواهد شد.

هر بشکه نفت برنت با 86 سنت افزایش 84.86 دلار معامله شد و بازار با این قیمت بسته شد. نفت برنت طی هفته گذشته 3 درصد افزایش یافت و ششمین هفته افزایشی را ثبت کرد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 97 سنت افزایش 82.28 دلار معامله شد. WTI طی هفته گذشته 3.5 درصد افزایش یافت و هشتمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد.

با بهتر شدن شرایط همه گیری کرونا، تقاضا افزایش یافته است؛ بعلاوه برای فراوری برق تقاضا از گاز و زغال سنگ به نفت کوره و گازوئیل تغییر نموده است.

کاخ سفید گفت محدودیت های مسافرتی را برای کسانی که واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام داده اند از 8 نوامبر برخواهد داشت که این امر تقاضا برای سوخت جت را افزایش می دهد.

در عین حال، کاهش شدید ذخایر آمریکا و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری های مالی سبب شده است تا عرضه جهانی نفت را محدود نگه دارد.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 145

به "قیمت نفت به بیش از 85 دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به بیش از 85 دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید