ضرورت حل موانع پیش روی سرمایه گذاران گردشگری

به گزارش بانو هما، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مسائل سرمایه گذاران در استان ها باید حل و فصل گردد.

ضرورت حل موانع پیش روی سرمایه گذاران گردشگری

سید عزت الله ضرغامی در همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان، با بیان اینکه مانع زدایی رویکرد دولت سیزدهم است، گفت: تسهیل بخشی سرمایه گذاری در بخش گردشگری مورد تاکید دولت است.

وی با بیان اینکه مدیران باید با کمال احترام امور سرمایه گذاران را پیگیر باشند، اضافه کرد: گره گشایی مسائل اداری و اجرایی سرمایه گذاران در استان ها باید در دستور کار باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و تاریخی گیلان، گفت: در اولین فرصت نشستی برای آنالیز مسائل و فرصت های گردشگری گیلان با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان خواهیم گذاشت.

ضرغامی با بیان اینکه گیلان همانند ایرانی کوچک و ویترینی برای ایران بزرگ است، اضافه کرد: این استان در بخش گردشگری، تاریخی و صنایع دستی جزء اولین ها است.

وی با اشاره به گره های اداری در بخش سرمایه گذاری، گفت: بخشی از مهمترین اختیارات وزارتخانه به ادارات کل تفویض شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان در بخش تبصره 18 اطلاع داد و اضافه کرد: هر پرونده ای که برای اخذ تسهیلات تبصره 18 تشکیل گردد مورد قبول واقع می گردد.

ضرغامی با اشاره به حضور میلیونی گردشگران در گیلان، به تقویت زیرساخت های گردشگری در این استان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش شهربازی بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است، گفت: مردم نیاز به فضای شادی و تفریح دارند و انتظار می رود در این بخش از سرمایه گذاران دعوت گردد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ساماندهی زباله های شمال کشور، اضافه کرد: زباله های رها شده در کنار جاده های شمالی زیبنده نیست و خاطر هر بیننده ای را آزرده می نماید.

عزت الله ضرغامی با بیان اینکه سرسبزی و طراوت گیلان مهم ترین مزیت این استان است، گفت: نگذارید سوداگران ثروت و قدرت باغات چای و مزارع گیلان را شخم بزنند و ویلاسازی نمایند.

وی با بیان اینکه سرسبزی شمال را برای آیندگان حفظ کنیم، توضیح داد: مسئولان گیلان نسبت به حفظ محیط زیست و سرسبزی استان حساس تر باشد.

استاندار گیلان هم با تأکید بر لزوم شناسایی عرصه های سرمایه گذاری بخش گردشگری استان گفت: گیلان فرصت های سرمایه گذاری مغفول مانده ای در این بخش دارد.

اسدالله عباسی با تأکید بر شناسایی عرصه های سرمایه گذاری گردشگری در استان و با اشاره به ظرفیت های گردشگری نقاط مختلف گیلان، اضافه کرد: باید در عمق تاریخ پرثمر و ارزشمند استان گیلان تأمل و تدبر کرد و برای سرمایه گذاری در این بخش اقدام گردد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی شهر رشت، گفت: رشت اولین شهری است که در آن خط ریلی و تراموا جریان داشت و این اولین های گیلان در بخش تاریخی و گردشگری باید ثبت و معرفی گردد.

استاندار گیلان به ظرفیت های چهارفصلی این استان اشاره و اضافه کرد: از شمال تا جنوب، شرق و غرب گیلان دارای اقلیم و آب و هوای فرق دارد و همین موضوع این استان را نسبت به سایر استان ها برجسته نموده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه 14 میلیون خودرو در شش ماهه نخست سال به گیلان سفر کردند، گفت: حضور 52 میلیون مسافر در گیلان نشان دهنده اهمیت توجه به حوزه گردشگری این استان است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه سرمایه های استان، توضیح داد: منابع و اعتبارات و سرمایه های گیلان باید در استان هزینه گردد.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 460

به "ضرورت حل موانع پیش روی سرمایه گذاران گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حل موانع پیش روی سرمایه گذاران گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید