آشنایی با سفر به کانادا برای اولین سفر

به گزارش بانو هما، سفر به کانادا یکی از رویاهای بسیاری از مسافران است. کانادا کشوری است که دارای طبیعت بکر و زیبا، شهرهای مدرن و پویا، فرهنگ و تاریخ چندگانه و مردمان مهمان‌نواز و دوست‌دار است. اما سفر به کانادا نیاز به برنامه‌ریزی و اطلاعات کافی دارد. در این مقاله قصد داریم راهنمای سفر به کانادا را برای شما عزیزان تهیه کنیم تا بتوانید اولین سفر خود را به این کشور زیبا با خاطرات خوش و بدون مشکل انجام دهید.

آشنایی با سفر به کانادا برای اولین سفر

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

برای سفر به کانادا، شما نیاز به دریافت ویزای توریستی دارید. ویزای توریستی کانادا به دو صورت مالتیپل و سینگل صادر می‌شود. مالتیپل یعنی شما می‌توانید در طول مدت اعتبار ویزای خود، چندین بار به کانادا سفر کنید. سینگل یعنی شما فقط یک بار مجوز ورود به کانادا دارید. مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا حداکثر 5 سال است. شما با درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا، مجوز اقامت در این کشور را برای حداکثر 6 ماه دارید. اگر بخواهید مدت اقامت خود را تمدید کنید، باید حداقل 30 روز قبل از پایان وقت ویزای خود، درخواست تمدید را ثبت کنید.

برای درخواست و دریافت ویزای توریستی کانادا، شما نیاز به تکمیل فرم‌های مربوطه، پرداخت هزینه‌های لازم، ارائه مدارک ضروری و انجام آزمایشات پزشکی (در صورت لزوم) دارید. شما می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین یا حضوری از طریق نماینده‌گان رسمی سفارت کانادا در ایران (VFS Global) ثبت کنید. بعضی از مدارک لازم برای درخواست و دریافت و نامه هدف از سفر به کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس رنگی با سایز 3.5×4.5
  • فرم‌های درخواست و تضمین
  • تصویر صفحات پاسپورت
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملّی
  • تصویر جواب آزمایشات پزشکی (در صورت لزوم)
  • تصویر گواهی واکسیناسیون (در صورت لزوم)
  • تصویر تاریخچه سفری
  • تصویر گردش حساب بانکی
  • تصویر مدارک تحصیلی و شغلی
  • تصویر مدارک اقامت و اشتغال در کانادا (در صورت داشتن)
  • تصویر دعوت‌نامه از شخص یا سازمان میزبان در کانادا (در صورت داشتن)

چه زمانی به کانادا سفر کنیم؟

کانادا کشوری است که دارای چهار فصل مشخص و متفاوت است. به همین دلیل، زمان سفر به کانادا بستگی به نوع فعالیت‌هایی دارد که قصد دارید در این کشور انجام دهید. اما به طور کلی، می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به کانادا، فصل‌های بهار و پاییز است. در این فصل‌ها، هوای کانادا معتدل و خنک است و شما می‌توانید از طبیعت رنگین و زیبای این کشور لذت ببرید. همچنین، در این فصل‌ها، تعداد گردشگران کمتر است و شما می‌توانید با هزینه‌های پایین‌تر از خدمات گردشگری استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید به شهر ونکوور سفر کنید، ماه‌های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از این شهر هستند. در این ماه‌ها، هوای ونکوور خشک و خنک است و شما می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این شهر بدون شلوغی بسیار لذت ببرید. همچنین، در این ماه‌ها، قیمت‌های هتل‌ها و پرواز‌ها نسبت به فصل تابستان کمتر است.

اما اگر قصد دارید به شهر تورنتو سفر کنید، ماه‌های مارس تا جولای و سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از این شهر هستند. در این ماه‌ها، هوای تورنتو گرم و خشک است و شما می‌توانید از جشن‌ها، فستیوال‌ها، پارک‌ها و موزه‌های این شهر با حال و هوای خوب لذت ببرید. همچنین، در این ماه‌ها، قیمت‌های هتل‌ها و پرواز‌ها نسبت به فصل زمستان کمتر است.

چطور به کانادا سفر کنیم؟

برای سفر به کانادا، شما نیاز به خرید بلیط هواپیمای رفت به کانادا دارید. بلیط هواپیمای رفت و برگشت به کانادا از ایران معمولا بین 20 تا 40 میلیون تومان است. قیمت بلیط هواپیما بستگی به زمان سفر، شرکت هواپیمایی، مسیر پرواز و تعداد توقف‌های میان‌راه دارد. شما می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف مقایسه و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. برخی از شرکت‌های هواپیمایی که پروازهای رفت و برگشت به کانادا از ایران دارند عبارتند از:

  • ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines)
  • قطر ایرویز (Qatar Airways)
  • لوفت‌هانزا (Lufthansa)
  • ایر فرانس (Air France)
  • امارات (Emirates)

برای سفر به کانادا، شما نیاز به رعایت برخی از قوانین و مقررات گمرکی و بهداشتی دارید. برخی از این قوانین و مقررات عبارتند از:

  • شما نباید هرگونه مواد مخدر، سلاح، گلوله، آتش‌بازی، حیوانات خطرناک و گوشت خام وارد کانادا کنید.
  • شما نباید هرگونه محصولات گیاهی و حیوانی که ممکن است حامل بیماری‌های وارداتی باشند وارد کانادا کنید. به عنوان مثال، شما نباید گل، بذر، میوه، سبزیجات، تخم‌مرغ، لبنیات، عسل و پرنده وارد کانادا کنید.
  • شما نباید هرگونه آثار فرهنگی و تاریخی که دارای ارزش باشند و بدون اجازه صادر شده باشند وارد کانادا کنید. به عنوان مثال، شما نباید قالی، سکه، جواهرات، صنایع دستی و آثار هنری وارد کانادا کنید.
  • شما نباید هرگونه پول نقد بالاتر از 10 هزار دلار کانادایی یا معادل آن در سایر ارزها وارد یا صادر کانادا کنید. در صورت داشتن پول نقد بالاتر از این مقدار، شما باید آن را به گمرک کانادا اعلام کنید.
  • شما نباید هرگونه محصولات تنباکو یا الکل بالاتر از حد مجاز وارد یا صادر کانادا کنید. حد مجاز واردات تنباکو 200 سیگار یا 50 سیگار غلطک شده یا 200 گرم تنباکو است. حد مجاز واردات الکل 1.5 لیتر شراب یا 1.14 لیتر الکل یا 8.5 لیتر آبجو است.

چه جاهایی را در کانادا ببینیم؟

کانادا کشوری است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان و متنوع است. شما می‌توانید در این کشور از طبیعت بکر و زیبا، شهرهای مدرن و پویا، فرهنگ و تاریخ چندگانه و مردمان مهمان‌نواز و دوست‌دار لذت ببرید. برخی از جاذبه‌های گردشگری کانادا که پیشنهاد می‌کنیم حتما ببینید عبارتند از:

  • نیاگارا فالز (Niagara Falls): نیاگارا فالز یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای جهان است که در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد. این آبشار دارای سه شلال به نام‌های آمریکن فالز، بریدال ویل فالز و هورس‌شو فالز است که با هم تشکیل یک منظره خیره‌کننده می‌دهند. شما می‌توانید از این آبشار با قایق، هلی‌کوپتر، تله‌کابین یا پل رو به رو لذت ببرید.
  • پارک ملّی بَنف (Banff National Park): پارک ملّی بَنف اولین پارک ملّی کانادا و یکی از بزرگترین و معروف‌ترین پارک‌های جهان است که در استان آلبرتا قرار دارد. این پارک دارای کوهستان‌های روکی، دریاچه‌های آبی، جنگل‌های سبز، چشمه‌های آب گرم، حیات وحش متنوع و روستای توریستی بَنف است. شما می‌توانید در این پارک از فعالیت‌های مختلف مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکی، کمپینگ، قایق‌سواری و عکاسی لذت ببرید.
  • شهر تورنتو (Toronto): تورنتو بزرگترین شهر کانادا و چهارمین شهر پُرجمعیّت جهان است که در استان اُنتاریو قرار دارد. این شهر دارای جاذبه‌های شهری و فرهنگی فراوان و متنوع است. شما می‌توانید در این شهر از بُرج سی‌ان (CN Tower)، موزه هنر رُیال (Royal Ontario Museum)، آکواریوم ریپلی (Ripley’s Aquarium)، پارک تفّریحی کَندَروِندِروِلَند (Canada’s Wonderland)، خیابان یُنگ (Yonge Street)، جزیرة تورنتو (Toronto Island) و بازار سِنت لورِنس (St. Lawrence Market) دیدن کنید.
  • شهر ونکوور (Vancouver): ونکوور یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای کانادا و جهان است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این شهر دارای طبیعت سرسبز و خیره‌کننده، شهرنشینی متنوع و چندفرهنگی، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری پویا، هنر و فرهنگ غنی و رویدادهای بین‌المللی مهم است. شما می‌توانید در این شهر از پارک استَنلی (Stanley Park)، پُل آویزان کَپیلانو (Capilano Suspension Bridge)، بازار گَستاون (Gastown)، میدان کِنادا پِلِیس (Canada Place)، موزه آنتروپولوژی (Museum of Anthropology)، پارک کوهستان گروس (Grouse Mountain) و مرکز علم تلوس (Telus World of Science) دیدن کنید.

چه خوراکی‌هایی را در کانادا بچشیم؟

کانادا کشوری است که دارای غذاهای محلی و بین‌المللی متنوع و خوشمزه است. شما می‌توانید در این کشور از غذاهای سنتی کانادایی مثل پُتین (Poutine)، بِیور تِیل (Beaver Tail)، نَن بَربری (Nanaimo Bar)، باتِر تارت (Butter Tart)، تُورتیِر (Tourtière) و سیراپ اِرابل (Maple Syrup) لذت ببرید. همچنین، شما می‌توانید در این کشور از غذاهای بین‌المللی مثل چینی، هندی، ایتالیایی، فرانسوی، تایلندی، ژاپنی و … نیز چشیده باشید.

چطور در کانادا حرکت کنیم؟

کانادا کشوری است که دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده و راحت است. شما می‌توانید در این کشور از قطار، اتوبوس، تاکسی، هواپیما، قایق و دوچرخه برای حرکت بین شهرها و درون شهرها استفاده کنید. همچنین، شما می‌توانید در این کشور از خدمات اجاره خودرو نیز بهره ببرید. برخی از نکات مفید برای حرکت در کانادا عبارتند از:

  • قطار: قطار یک روش مناسب و راحت برای سفر بین شهرها در کانادا است. شما می‌توانید با قطار به شهرهای مختلف کانادا مثل تورنتو، مونترال، ونکوور، کالگری، ادمونتون و … سفر کنید. شما می‌توانید بلیط قطار خود را به صورت آنلاین یا حضوری از طریق شرکت ویا رِیل (VIA Rail) خریداری کنید. قیمت بلیط قطار بستگی به مسافت، زمان و کلاس سفر دارد.
  • اتوبوس: اتوبوس یک روش ارزان و رایج برای سفر بین شهرها و درون شهرها در کانادا است. شما می‌توانید با اتوبوس به شهرهای مختلف کانادا مثل تورنتو، مونترال، ونکوور، کالگری، ادمونتون و … سفر کنید. شما می‌توانید بلیط اتوبوس خود را به صورت آنلاین یا حضوری از طریق شرکت‌های مختلف مثل گِرِی‌هاوند (Greyhound)، مِگا‌باس (Megabus)، گُباس (GO Bus) و … خریداری کنید. قیمت بلیط اتوبوس بستگی به مسافت، زمان و شرکت انتخابی دارد.
  • تاکسی: تاکسی یک روش راحت و سریع برای حرکت در شهرهای کانادا است. شما می‌توانید با تاکسی به مقصد خود بروید. شما می‌توانید تاکسی را از خیابان، پارکینگ، فرودگاه یا تلفن سفارش دهید. قیمت تاکسی بستگی به مسافت، زمان و نرخ شهر دارد. همچنین، شما می‌توانید از خدمات اشتراک خودرو مثل اُبر (Uber) یا لیفْت (Lyft) نیز استفاده کنید.
  • هواپیما: هواپیما یک روش سرعت‌بخش و مناسب برای سفر بین شهرهای دوردست در کانادا است. شما می‌توانید با هواپیما به شهرهای مختلف کانادا مثل تورنتو، مونترال، ونکوور، کالگری، ادمونتون و … سفر کنید. شما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را به صورت آنلاین یا حضوری از طریق شرکت‌های هواپیمایی مختلف مثل اِیر کَنادَ (Air Canada)، وِست جِت (WestJet)، پُرْٹِروِ (Porter) و … خریداری کنید. قیمت بلیط هواپیما بستگی به مسافت، زمان و شرکت هواپیما بستگی به مسافت، زمان و شرکت هواپیمایی دارد.
  • قایق: قایق یک روش جالب و متفاوت برای سفر بین شهرها و جزایر در کانادا است. شما می‌توانید با قایق به شهرها و جزایر مختلف کانادا مثل ویکتوریا، نانیمو، هالیفکس، پِی‌آی‌آی (PEI) و … سفر کنید. شما می‌توانید بلیط قایق خود را به صورت آنلاین یا حضوری از طریق شرکت‌های مختلف مثل بی‌سی فِریز (BC Ferries)، نُوا اسکوشیا فِریز (Nova Scotia Ferries)، پِی‌آی‌آی فِریز (PEI Ferries) و … خریداری کنید. قیمت بلیط قایق بستگی به مسافت، زمان و شرکت انتخابی دارد.
  • دوچرخه: دوچرخه یک روش سالم و اقتصادی برای حرکت در شهرهای کانادا است. شما می‌توانید با دوچرخه به مقصد خود بروید یا از جاذبه‌های شهر لذت ببرید. شما می‌توانید دوچرخه خود را از خدمات اجاره دوچرخه مثل بایک شِیر (Bike Share)، سَیکل پَث (Cycle Path)، سپِد تِورز (Spokes Tours) و … تهیه کنید. قیمت اجاره دوچرخه بستگی به زمان و شرکت انتخابی دارد.

نتیجه‌گیری

سفر به کانادا یک تجربه بسیار جذاب و لذت‌بخش است که به شما فرصت می‌دهد تا از طبیعت بکر و زیبا، شهرهای مدرن و پویا، فرهنگ و تاریخ چندگانه و مردمان مهمان‌نواز و دوست‌دار این کشور باخبر شوید. اما برای اینکه سفر خود را با خاطرات خوش و بدون مشکل انجام دهید، نیاز به برنامه‌ریزی و اطلاعات کافی دارید. در این مقاله سعی کردیم راهنمای سفر به کانادا را برای شما عزیزان تهیه کنیم تا بتوانید اولین سفر خود را به این کشور زیبا با آگاهی و آسودگی آغاز کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و مفصل باشد.

پاسخ به سؤالات

در این قسمت به پاسخ بعضی از سؤالات رایج درباره سفر به کانادا می‌پردازیم.

  • چگونه در کانادا پول خود را تبدیل کنیم؟

برای تبدیل پول خود به دلار کانادایی، شما می‌توانید از خدمات صرافی‌ها، بانک‌ها، فرودگاه‌ها و هتل‌ها استفاده کنید. اما بهتر است که از صرافی‌ها استفاده کنید زیرا نرخ تبدیل آن‌ها معمولا بهتر از سایر مکان‌ها است. همچنین، شما می‌توانید از کارت‌های اعتباری و بانکی خود نیز برای پرداخت در کانادا استفاده کنید. اما قبل از سفر، باید با بانک خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که کارت شما در کانادا قابل استفاده است و هزینه‌های اضافی را بپرسید.

  • چگونه در کانادا اینترنت داشته باشیم؟

برای دسترسی به اینترنت در کانادا، شما می‌توانید از خدمات وای‌فای رایگان در مکان‌های عمومی مثل فرودگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک‌ها و … استفاده کنید. همچنین، شما می‌توانید از خدمات سیم‌کارت و اینترنت همراه در کانادا استفاده کنید. شما می‌توانید سیم‌کارت خود را از شرکت‌های مخابراتی مختلف مثل رُجِرز (Rogers)، تِلوس (Telus)، بِل (Bell) و … خریداری کنید. قیمت سیم‌کارت و اینترنت همراه بستگی به زمان، حجم و شرکت انتخابی دارد.

  • چگونه در کانادا تلفن بزنیم؟

برای تلفن زدن در کانادا، شما نیاز به شماره تلفن و پیش شماره دارید. پیش شماره بین الملل برای تلفن زدن به کانادا 001 است. پیش شماره داخلی برای تلفن زدن به شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. به عنوان مثال، پیش شماره داخلی برای تورنتو 416 یا 647، برای ونکوور 604 یا 778 و برای مونترال 514 یا 438 است. شماره تلفن دارای 7 رقم است. برای تلفن زدن در کانادا، شما می‌توانید از تلفن ثابت، تلفن همراه، تلفن عمومی یا خدمات تلفن اینترنتی مثل واتس‌آپ (WhatsApp)، اسکَیپ (Skype) و … استفاده کنید. قیمت تلفن زدن در کانادا بستگی به نوع تلفن، زمان و مقصد دارد.

انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 588

به "آشنایی با سفر به کانادا برای اولین سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سفر به کانادا برای اولین سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید