راه های بالا بردن اعتماد به نفس بچه ها

به گزارش بانو هما، والدین این فرصت را دارند که با تشویق کودک خود برای پذیرش چالش ها و یادگیری اشتباهاتش، اعتماد به نفس او را پرورش دهند.

راه های بالا بردن اعتماد به نفس بچه ها

والدین به خوبی می دانند که آزمایش چیز های نو چه در زمینه خوردن یک غذا و چه در زمینه فعالیت یا مهارت متفاوت، برای بسیاری از بچه ها سخت است.

به گفته متخصصان، بچه ها برای بیرون رفتن و تجربه دنیا اطراف خود، احتیاج به تشویق دارند به همین علت است که والدین و مراقبان به یاری احتیاج دارند تا بفهمند چگونه این تشویق را بدون احساس ناامنی یا ترس در کودک به او ارائه نمایند.

در این گزارش چند نکته مورد تایید متخصصان وجود دارد که شرح می دهد بدون آنکه بچه ها خود را بترسانید یا به آن ها فشار وارد کنید، چگونه آنها را به تجربیات نو تشویق کنید:

با آنچه می دانند آغاز کنید

موریس الیاس، استاد روانشناسی در دانشگاه راتگرز می گوید: برای بچه ها ما مهم است که نسبت به نقاط قوت خود اطمینان داشته باشند و از آن به عنوان نقطه آغازی برای امتحان کردن چیز های نو استفاده نمایند.

در اینجا باید از خود بپرسیم: بچه ها ما در چه کاری مهارت دارند، با چه چیزی راحت هستند، چگونه می توانیم به آن ها یاری کنیم تا در این زمینه پیشرفت نمایند؟.

مثال: اگر آن ها در حال نواختن ساز هستند، عالی است. می توانید با مهارت یا تفریح که از قبل می شناسد، یعنی نواختن، چیز نوی را امتحان کنید، بدون اینکه احساس کند با آنچه می داند و در آن استاد است، فرق دارد.

روتین

گاهی اوقات یک فعالیت نو زمانی بهتر است که بخشی از یک فعالیت قدیمی باشد. به گفته کارشناسان، این یک تاکتیک به خصوص برای بچه هایی است که از تغییر متنفرند. امور روتین و سنتی می تواند برای بچه ها بسیار آرامش بخش و مفید باشد.

کارشناسان به شما توصیه می نمایند که هر چند وقت یکبار از روال عادی خارج شوید، با هم امتحان کنید، یک رستوران نو یا یک تفریح نو را امتحان کنید، زیرا آن ها مایلند غذا هایی را که قبلا نخورده اند یا فعالیت های نو را امتحان نمایند، فقط به آن ها زمان و امنیت کافی بدهید.

فهرست فعالیت ها

از بچه هاتان بپرسید که چه چیز های نوی می خواهند امتحان نمایند، از آن ها بخواهید فهرستی بنویسند و مهمتر از همه به آن ها یاری کنید وقتی از چیز های نو اجتناب می نمایند نگران چه چیزی هستند؛ زیرا گاهی اوقات شناسایی ترس ها به کاهش آن ها یاری می نماید.

با آن ها همدردی کنید

کارشناسان، والدین و مراقبان را تشویق می نمایند که از ترس کودک خود مطلع باشند و اطمینان داشته باشند که فرزندشان می تواند از عهده این کار برآید.

هر دو به یک میزان مهم هستند. وقتی بعضی از افراد تمایل دارند به بچه ها بگویند چیزی که از آن می ترسند ترسناک نیست، احساسات آن ها را خنثی می نمایند و وقتی بعضی از والدین تمایل به آرامی دارند و به کودک خود می گویند اشکالی ندارد، این ممکن است ترس آن ها را تثبیت کند.

دانشمندان شرح داده اند راه درست این است که والدین اعتراف نمایند که ممکن است چیزی ترسناک، ناراحت نماینده یا سخت باشد و شما این را می دانید، اما همه چیز خوب خواهد بود.

سپس باید در کودک خود ایجاد اعتماد کنید. به او بگویید مطمئن هستید که می تواند با این چالش ها کنار بیاید و ناراحتی، اضطراب یا احساسات منفی را که ممکن است با انجام کار های نو یا ترسناک به وجود بیاید، تحمل کند.

والدین و مراقبان برای بچه ها مانند آینه هستند و اگر بازتابی که والدین ایجاد می نمایند ضعیف یا محدود باشد، آن ها خود را اینگونه می بینند. بنابراین، به عنوان والدین از خود آغاز کنید.

منبع: سی ان ان

خبرنگاران اجتماعی ازدواج و خانواده

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 436

به "راه های بالا بردن اعتماد به نفس بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های بالا بردن اعتماد به نفس بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید