تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کو فی فی، تایلند

به گزارش بانو هما، کو فی فی یکی از محبوب ترین جزیره ها در تایلند است. به علت وجود خلیج زیبای مایا، میمون های ساحل میمون، غواصی و تفریح های شبانه مختلف، افراد زیادی در این جزیره گردهم می آیند. پس از سونامی سال 2004، این جزیره به کلی تخریب شد. اما به سرعت بازسازی شد و حتی گسترده تر و زیبا تر از قبل شده است.

تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کو فی فی، تایلند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

هزینه های معمول

هزینه هتل و هاستل

کو فی فی یکی از گران ترین جزیره ها در تایلند است. هزینه خوابگاه از 300 بات و اتاق های خصوصی از 675 بات آغاز می گردد. هزینه یک اتاق دو تخته با تهویه در یک هتل مقرون به صرفه قیمت حدود شبی 1000 تا 1855 بات است. بعلاوه در فصول مقرون به صرفه قیمت، خانه های ییلاقی با اجاره شبی 800 بات پیدا می گردد.

هزینه غذا

در روستای تونسای، مقرون به صرفه ترین غذاها یافت می گردد. هزینه غذا در رستوران های سر باز ساحلی بین 35 تا 70 بات است. اما غذای غربی کمی گران تر است و به 850 بات برای هر وعده غذا می رسد. قیمت غذای محلی در شهر و در نزدیکی ساحل به 170 بات می رسد. بازار فی فی ارائه دهنده مقرون به صرفه ترین غذاهای دریایی، میوه ها و سبزیجات است.

هزینه حمل و نقل

از آنجایی که هیچ گونه وسیله نقلیه اعم از تاکسی و یا اتوبوس در این جزیره وجود ندارد، شما می توانید در سراسر جزیره قدم زده یا دوچرخه سواری کنید. رفت و آمد میان جزایر نیز عموما به وسیله قایق انجام می گردد که هزینه آن 250 تا 400 بات برای هر ساعت است.

نکاتی برای کاهش هزینه ها

  • از فروشگاه های تایگر نوشیدنی مقرون به صرفه قیمت تهیه کنید. از نیمه شب تا 10 صبح می توانید انواع نوشیدنی رایگان دریافت کنید.
  • در فروشگاه های فروش نوشیدنی کار کنید. در صورتی که ساعاتی از بعد از ظهر خود را به کار در این فروشگاه ها اختصاص دهید، در خاتمه نوشیدنی رایگان دریافت خواهید کرد.
  • اگر در صدد اجاره قایق هستید، حتما تخفیف بگیرید. چراکه معمولا قیمت ها را بالاتر می گویند تا امکان تخفیف وجود داشته باشد.
  • اگر می خواهید کو فی فی را با قایق بگردید و یا به جزایر دیگر سفر کنید، گروهی قایق اجاره کنید. چراکه هزینه آن بین افراد بیشتری تقسیم می گردد.
  • سعی کنید به جای رستوران های ساحلی در روستای تونسای غذا بخورید. رستوران های ساحلی غذایی با همین کیفیت اما با هزینه بیشتر ارائه می دهند.
  • در فصول مقرون به صرفه قیمت سفر کنید. در ماه های می و اکتبر می توانید اندازه قابل توجهی از هزینه های خود را کم کنید؛ چراکه از فصول گران قیمت دور شده اید. با این حال ممکن است با بارش باران رو به رو شوید.

مکان های تماشای و فعالیت های جالب در کو فی فی

از تفریح های شبانه لذت ببرید

در این جا تفریح های شبانه فوق العاده است. معمولا در فروشگاه ها آتش بازی و یا بوکس تایلندی برگزار می گردد. بیشتر مواقع جشن های ساحلی نیز برگزار می شوند. اگر در پی موسیقی زنده هستید، حتما به فروشگاه نوشیدنی رولینگ استون سری بزنید. البته شرکت در این جشن ها مقرون به صرفه نیست و بیشتر مردم پول زیادی در این جا خرج می نمایند.

در به جای مانده های کشتی کینگ غواصی کنید

یکی از برترین مکان ها برای غواصی، کشتی کینگ است. این کشتی مسافربری در سال 1997 پس از برخورد با تپه دریایی امنن غرق شد. این مکان پر از ماهی های مختلف همانند داقک ماهی، ماهی تن و نیزه ماهی و سطح آن پوشیده از شقایق است.

به کوسه ها غذا دهید

یکی از هیجان انگیز ترین سفر ها خارج از کو فی فی گردش صبحگاهی برای غذا دادن به کوسه ها است. یک سفر 6 ساعته نزدیک به 800 بات می گردد. در این سفر شما می توانید به کوسه های پلنگی غذا دهید. بعلاوه بیشتر تور ها شامل بازدید از قسمت های مرجانی است که علاوه بر تماشا انواع کوسه، به شما امکان شنا نیز می دهد. درصورتی که می خواهید از امکانات رایگان بهره ببرید، به خلیج کوچک سنگی در انتهای شرقی ساحل لانگ بروید.

شنا در خلیج مایا

علت معروفیت این ساحل، به علت بازی لئوناردو دیکاپریو در این مکان برای فیلم ساحل است. این خلیج در کوه فی فی له قرار گرفته و شامل تمام جاذبه هایی است که تور ها برای تبلیغات خود استفاده می نمایند. کسانی که می خواهند به دور از قایق ها و مردم باشند، می توانند شبی را در این جزیره سر نمایند. حس آرامش این جزیره، تجربه خوبی خواهد بود. چشم انداز این ساحل با صخره هایی به طول 100 متر که سه طرف آن را در بر گرفته اند، بسیار شگفت انگیز است.

پیاده روی در کو فی فی

پیاده روی 20 دقیقه ای به بالای کو فی فی چشم انداز زیبایی از فی فی لی و فی فی دان را پیش چشم شما قرار می دهد. این چشم انداز 600 متر بالا تر از سطح جزیره واقع شده است. به همین علت برای رسیدن به آن، از آمادگی لازم برخوردار باشید. این یک پیاده روی فوق العاده با صدها گام در یک جاده پیچ در پیچ است. اما دوربین تان از شما تشکر خواهد نمود! برترین زمان برای رفتن به آن جا، زمان طلوع و یا غروب خورشید است. بعلاوه می توانید مستقیم از این جا به سواحل شرقی بروید.

غواصی در هین موانگ

این محل غواصی، دارای بلند ترین دیوار عمودی در تایلند به بلندای 60 متر می باشد. در اعماق این آب ها، کوسه پلنگی، والکوسه، کوسه آب سنگ و سفره ماهی دیو وجود دارد. رنگ های بسیار زیبایی در میان مرجان ها یافت می شوند. بعلاوه در این آب ها انواع آب سنگ ماهی وجود دارد. که نوع نیزه ماهی آن بسیار خطرناک است.

در ساحل میمون گردش کنید

ساحل میمون نه تنها در کو فی فی بلکه یکی از زیباترین ساحل ها در کل تایلند است. شن های پودری سفید و غواصی فوق العاده آن، این جا را به مکانی عالی تبدیل نموده است. اما چیز دیگری که این جا را هیجان انگیز نموده، حضور میمون هاست. میمون ها در این ساحل به گردش می پردازند. این میمون ها کاملا اهلی هستند و شما می توانید به آن ها غذا دهید.

از جزیره بامبو تماشا کنید

برای رفتن به جایی آرام تر از خلیج مایا، به جزیره خالی از سکنه بامبو بروید. این جزیره 8 مایل با کو فی فی فاصله دارد و خانه مرجان های هینگ کلنگ است. از آن جایی که جزیره قسمتی از پارک ملی مارین است، باید 400 بات به عنوان ورودی پرداخت کنید. اما درصورتی که قبل از آن از خلیج مایا تماشا نموده باشید، تنها 200 بات پرداخت خواهید کرد. از آن جایی که می توانید از سکوت و آرامش جزیره لذت ببرید، حمام آفتاب بگیرید و به کار های مورد علاقه خود بپردازید، اندازه ورودی چندان مهم نیست.

ماهیگیری در آب های عمیق

یکی از گران ترین فعالیت ها در کو فی فی، ماهیگیری در آب های عمیق است. هزینه آن نزدیک به 2700 بات برای 8 ساعت است. اما این هزینه ارزش مند است. چرا که به شما امکان صید انواع ماهی ها از جمله ماهی تون، نیزه ماهی، ماهی زرین، شاه ماهی اسقومری می دهد. ماهیگیری در شب تجربه ای فوق العاده از زندگی زیر دریای آب های اطراف جزیره را در اختیار شما قرار می دهد.

صخره نوردی کنید

با وجود منظره ها سنگی و صخره های بلند در کو فی فی، این جا برترین مکان برای صخره نوردی است. می توانید به توری ملحق شوید که با قایق به سمت یکی از صخره های جزیره می رود. منظره های که از بالای صخره رو به روی شما واقع شده است، فراموش نشدنی اند. هزینه بیشتر مکان ها 1000 بات برای نصف روز است. برج تونسای، بهشت صخره نوردی است.

تماشای طلوع آفتاب با کیاک (قایق مخصوص اسکیمو ها)

برای این کار می توانید قایق کیاک اجاره نموده و یا با یکی از تورها همراه شوید. تورهای طلوع آفتاب از اقیانوس به سمت خلیج ونگ لانگ می فرایند. اگرچه تور های دیگری نیز هستند و پیشنهاد های گوناگونی را ارائه می دهند و در آخر حق انتخاب با شماست. جزیره برترین مکان برای کیاک است و هیچ چیز بهتر از تماشای طلوع آفتاب بر روی آب، وجود ندارد.

به تماشای بوکس تایلندی بروید

شب ها در فروشگاه نوشیدنی رگی بوکس تایلندی برگزار می گردد. می توانید انواع نوشیدنی دریافت نموده و یا به خواست خود از رینگ خارج شوید! درصورت برنده شدن، نوشیدنی رایگان دریافت خواهید کرد. معمولا مبارزه های محلی برنامه ریزی شده هستند و اگر خوش شانس باشید، شاهد چند مسابقه حرفه ای خواهید بود. در فروشگاه نمایشگر های بزرگی وجود دارند که مسابقه را از همه جهات نشان می دهند.

سارق دریایی شوید!

در جزیره سارقان دریایی می توانید به یک سارق دریایی تبدیل شوید. درحالیکه جالب و توریستی است، کاری بسیار جالب و هیجان انگیز نیز است. بعلاوه انواع سواری های مختلف و کوتاه، سینمای 5 بعدی و قایقی شکار شده نیز در جزیره وجود دارند.

طرز تهیه غذای سنتی تایلندی را بیاموزید

اگر در پی یادگیری طرفندهای پخت غذای تایلندی هستید، در کلاس های مدرسه آشپزی پام در روستای تونسای شرکت کنید. می توانید ساعات کلاس خود را به دلخواه از 30 دقیقه تا بیش از 6 ساعت انتخاب کنید.طرز تهیه یک غذای خوب می تواند سوغاتی خوب در هنگام بازگشت باشد. هزینه کلاس ها از 500 بات آغاز می گردد.

در کشتی قدم بزنید

اگر می خواهید از تفریحات شبانه در وسط آب نیز لذت ببرید، در کشتی کاپیتان باب قدم بزنید. در آن جا نقاط زیبایی از جزیره به شما نشان داده خواهند شد. این کشتی از خلیج تونسای حرکت نموده و شامل ناهار، میان وعده، شنا و قایق سواری می گردد. هزینه آن از 2500 بات آغاز می گردد.

در بازار فی فی قدم بزنید

اگر می خواهید با زندگی در فی فی به زور کامل آشنا شوید، باید در بازار آن گردش کنید. این بازار در روستی تونسای واقع شده و در آن جا می توانید انواع سبزیجات محلی، میوه ها و غذاهای دریایی را با برترین هزینه پیدا کنید. این بازار هر روز باز است. حتما گرسنه به آن جا بروید!

منبع:nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 223

به "تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کو فی فی، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: راهنمای سفر به جزیره کو فی فی، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید