راهنمای خرید میکرو اس دی و کارت حافظه جانبی

به گزارش بانو هما، کارت های حافظه یا Micro SD حالا یکی از مهم ترین لوازم جانبی تلفن های هوشمند هستند. بدون آن ها، تلفن هوشمند شما حافظه کم تری دارد و این یعنی در دراز مدت با مشکل بزرگ کمبود فضای ذخیره سازی روبرو می شوید. به جز محصولات اپل، تقریبا همه تلفن های هوشمند نو بازار از قابلیت نصب کارت های حافظه پشتیبانی می کنند. در چند سال اخیر، بازار کارت های حافظه جانبی به شدت بزرگ شده و توانایی نصب روی دوربین های عکاسی را هم پیدا کرده است.. تقاضا برای این حافظه ها، بیشتر از همه انواع حافظه های قابل جابجایی و ثابت است. بنابراین تولیدکننده بسیار زیادی در بازار حاضر هستند.

راهنمای خرید میکرو اس دی و کارت حافظه جانبی

خرید یک کارت حافظه خوب در شرایطی که برندهای گوناگون محصولات بی پایانی به بازار عرضه کرده اند، کار دشواری به نظر می رسد. بنابراین برای خرید کارت حافظه به یک راهنمای خرید نیاز داریم. در ادامه تعدادی از بهترین کارت های حافظه بازار را به شما معرفی می کنیم.

کارت حافظه Apacer مدل IP22 کلاس 10 استانداردUHS-I U1 ظرفیت 32 گیگابایت

قیمت: حدود 80.000 تومان

اگر در پی هزینه زیاد نیستید و ظرفیت بالایی هم برای کارت حافظه خود نمی خواهید، این مدل برای شما بسیار مناسب است. سرعت پردازش اطلاعات بر روی این کارت حافظه 85 مگابایت بر ثانیه است که عدد قابل قبولی به نظر می رسد. با توجه به این که کلاس این کارت روی عدد 10 ایستاده، مسئله ای در ضبط فیلم های باکیفیت بالا بر روی آن ندارید. این کارت در برابر ضربه و تغییرات دمایی تلفن هوشمند شما مقاوم است.

کارت حافظه سامسونگ مدل Evo Plus کلاس 10 استاندارد UHS-I U1 ظرفیت 32 گیگابایت

قیمت: حدود 120.000 تومان

این کارت حافظه با آداپتور عرضه می شود. آداپتور به شما کمک می کند برای جابجایی اطلاعات درون این کارت، نیاز به قراردادن آن در تلفن هوشمند یا هیچ مبدل دیگری نباشد. این کارت حافظه از طریق سامسونگ تولید شده که بزرگ ترین تولیدکننده حافظه داخلی تلفن های هوشمند است. سرعت پردازش اطلاعات این کارت حافظه 20 مگابایت بر ثانیه است. این کارت حافظه در برابر ضربه، آب، گرما و شوک الکتریکی مقاومت می کند.

در این زمینه بخوانید:

سرنوشت خانواده پراید چه شد؟

6 نکته ای که در خرید کالاهای دست دوم باید به آنها توجه کنیم

کارت حافظه San Disk مدل Ultra A1 کلاس 10 استاندارد UHS-I ظرفیت 32 گیگابایت

قیمت: حدود 90.000 تومان

سن دیسک یکی از بهترین تولیدکنندگان کارت های حافظه لقب می گیرد. سرعت پردازش این کارت حافظه حدود 100 مگابایت بر ثانیه است. این محصول به همراه آداپتور عرضه شده که جابجایی اطلاعات آن را راحت تر می کند. مقاومت این کارت حافظه در برابر ضربه، گرما و شوک الکتریکی مطلوب است.

کارت حافظه San Disk مدل Ultra کلاس 10 و A1 استاندارد UHS-I U1 ظرفیت 64 گیگابایت

قیمت: حدود 150.000 تومان

این کارت در حقیقت نسخه قدرتمندتر، نوتر و به روزتر مدل قبلی است که فضای آن هم دو برابر است. این کارت حافظه هم سرعتی معادل 100 مگابایت در ثانیه دارد و در برابر گرما، شوک الکتریکی و ضربه مقاوم به نظر می رسد. نکته مهم آن که این کارت حافظه هم با آداپتور عرضه می شود.

کارت حافظه San Disk مدل UHS-i Class 10 ظرفیت 128 گیگابایت

قیمت: حدود 287.000 تومان

فناوری UHS-i یکی از مهم ترین ویژگی های این کارت حافظه است. بنابراین سرعت پردازش و ضبط تصاویر بر روی این کارت حافظه تقریبا نظیر ندارد. با این حال اگر تلفن هوشمند شما قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را دارد، باید بدانید این کارت حافظه نمی تواند این ویدیوها را ذخیره کند. این مدل بدون آداپتور عرضه شده است.

کارت حافظه San Disk مدل Extreme A2 کلاس 10 استاندارد UHS-I ظرفیت 128 گیگابایت

قیمت: حدود 510.000 تومان

اگر محدودیت مالی برای خرید یک کارت حافظه ندارید، این کارت بهترین انتخاب شما خواهد بود. فناوری نو این کارت حافظه قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را دارد و در هر ثانیه 160 مگابایت اطلاعات را ویرایش می کند. حافظه 128 گیگابایتی آن نیاز شما به هر کارت دیگری را بی دلیل نشان می دهد و از همه مهم تر، با آداپتور عرضه شده است. در مجموع سرعت این کارت حافظه، از بالاترین نمونه های بازار است که در برابر ضربه، شوک الکتریکی، گرما و آب هم مقاوم است.

کارت حافظه San Disk مدل Ultra کلاس 10 استاندارد UHS-I U1 ظرفیت 256 گیگابایت

قیمت: حدود 700.000 تومان

شاید تا همین چند سال پیش، خرید یک حافظه جانبی با ظرفیت 256 گیگابایت غیرممکن به نظر می رسید. اما حالا شرکت های فعال در بازار حافظه های جانبی به فناوری چنین حافظه ای برای کارت های حافظه دست پیدا کرده اند. این کارت حافظه هم سرعت پردازش اطلاعات در 100 مگابایت بر ثانیه را دارد و به عنوان بهترین نمونه بازار در برابر ضربه، شوک الکتریکی، گرما و آب هم مقاوم است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 182

به "راهنمای خرید میکرو اس دی و کارت حافظه جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید میکرو اس دی و کارت حافظه جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید