خواص درمانی کلسیم مرجانی

به گزارش بانو هما، کلسیم مرجانی از صخره های مرجانی در سراسر جهان به دست می آید، مخصوصاً در نزدیکی سواحل اوکیناوا در ژاپن. بازار یاب ها ادعا می نمایند کلسیم مرجانی خواص درمانی متعددی دارد، اما صحت این ادعاها قابل بحث است چرا که

خواص درمانی کلسیم مرجانی

تألیف: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

کلسیم مرجانی از صخره های مرجانی در سراسر جهان به دست می آید، مخصوصاً در نزدیکی سواحل اوکیناوا در ژاپن. بازار یاب ها ادعا می نمایند کلسیم مرجانی خواص درمانی متعددی دارد، اما صحت این ادعاها قابل بحث است چرا که مدارک کافی برای اثبات این اظهارات وجود ندارد.

قطعاً کلسیم مرجانی ویژگی ها و خواص بسیار جالبی دارد، و نادیده گرفتن ادعاهای بی شماری که مدام درباره خواص درمانی آن می گردد کار بسیار دشواری است. افراد بسیاری طرف دار استفاده از این کلسیم هستند و به آثار درمانی و پیش گیرانه موجود در خواص درمانی آن قسم می خورند.

در درجه اول دکتر رابرت برفوت، که تحقیقات بسیاری در این مورد انجام داده بود، این خواص درمانی را ذکر کرد. ادعای او این است که خاصیت قلیایی این کلسیم به شیوه های مختلف بسیاری به بدن انسان یاری می نماید، و ابزار قدرتمندی برای مبارزه با شماری از بیماری ها و ناخوشی هایی است که به دلیل کمبود کلسیم در بدن ایجاد می شوند. بیش ترین اندازه این کلسیم از صخره های مرجانی واقع در نزدیکی سواحل اوکیناوا در ژاپن به دست می آید، و دکتر برفوت به اسم گواهی بر این ادعا معمولاً به تندرستی قابل توجه و عمر طولانی ساکنان مجاور این منطقه اشاره می نماید.

کلسیم مرجانی چیست؟

به بیان ساده لایه های کلسیمی است که از صخره های مرجانی موجود در کف اقیانوس گرفته می گردد. از آن جایی که مرجان ها نسبتاً کم یاب هستند و چندین قرن طول می کشد تا رشد نمایند برداشت کلسیم از خود صخره های مرجانی غیرقانونی است. در عوض کلسیم را از رسوبات سنگ های آهکی می گیرند که خود را از صخره های مرجانی اصلی جدا نموده اند و به سطح آب آمده اند.

ماده اصلی تشکیل دهنده این کلسیم، کلسیم کربنات است، و مقادیر بسیار کمی از مواد معدنی دیگر مانند مهمیم هم در آن وجود دارد.

خواص کلسیم در سراسر جهان شناخته شده است. خواص کلسیم مرجانی هم مانند کلسیم معمولی است. البته برخی اصرار دارند که ادعای وجود این خواص فرضی بسیار زیاد در کلسیم تنها اغراق و گزافه پردازی است، و این ها همه فقط ابزار دوز و کلک در بازار یابی است.

خواص

در حال حاضر بحث شدیدی درباره این خواص درمانی در گرفته است. کسانی که استفاده از کلسیم مرجانی را ترویج می دهند، ادعا می نمایند که نسبت مقادیر مواد معدنی، کلسیم و مهمیم موجود در آن کاملاً با بدن انسان هم خوانی دارد. آنها هم چنین می گویند که این کلسیم بدن را قادر می سازد دیگر مواد معدنی مورد نیازش را با موفقیت جذب کند.

اما مکتبی فکری هم روز به روز در حال رشد است. این گروه خلاف این ادعا که کلسیم مرجانی خواص درمانی دارد را اثبات می نمایند. این افراد می گویند این خواص وجود خارجی ندارند و تنها دوز و کلک اغراق آمیز بازار یاب ها هستند. این هم می تواند درست باشد، اما

بیایید نگاه دیگری به این به اصطلاح خواص درمانی بیندازیم.

به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان یاری می نماید.

مثل کلسیم معمولی، این کلسیم هم به دندان ها و استخوان ها استحکام می بخشد.

تعادل کلسیم، مهمیم و دیگر مواد معدنی موجود در آن کاملاً با نیازهای بدن انسان هم خوانی دارد.

اندام های داخلی بدن مانند کلیه ها، کبد، روده ها، و غیره را با خارج کردن مواد زائد پاک می نماید و هم چنین به فرایند شکستن فلزات سنگین درون بدن یاری می نماید.

کلسیم به تنظیم سطح pH در بدن یاری می نماید.

بسیاری ادعا می نمایند که کلسیم هم چنین به برترین شکل هم چون داروی جای گزین و درمانی برای بسیاری از بیماری های قلبی عمل می نماید و هم چنین ضد سرطان است.

توانایی بدن را در التیام و ترمیم هر گونه آسیب وارده به بافت ها افزایش می دهد.

به جلوگیری از حدود 200 بیماری که به کم بود کلسیم در بدن مربوط است یاری می نماید.

حتی ادعا می گردد که علائم سندروم قبل از قاعدگی را در زنان کاهش می دهد.

همه این به اصطلاح خواص درمانی تا حد زیادی مورد بحث قرار گرفته اند و هنوز افراد بسیاری در خصوص این خواص شک و تردید دارند. شرکت هایی که کلسیم مرجانی را برداشت و عرضه می نمایند، تمام این خواص درمانی را برمی شمرند و از آن ها به اسم دلیلی استفاده می نمایند برای قیمت های گزافی که برای این خواص مکمل طلب می نمایند.

از همه این حرف ها گذشته، شواهد پزشکی بسیار کمی در اثبات این خواص درمانی در دست رس است و باور این که در خصوص این خواص اغراق شده است چندان دور از واقعیت نیست.

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 118

به "خواص درمانی کلسیم مرجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص درمانی کلسیم مرجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید