حسین کعبی: هولیگان های انگلیسی می گویند حاضریم جان بدهیم تا تیم مان نبازد

به گزارش بانو هما، امشب از ساعت 20و30 دقیقه آلمان و انگلیس در یورو به مصاف هم می فرایند.

حسین کعبی: هولیگان های انگلیسی می گویند حاضریم جان بدهیم تا تیم مان نبازد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ،به بهانه این بازی هیجان انگیز گفت و گویی کردیم با حسین کعبی بازیکن سابق لسترسیتی انگلیس تا برایمان از جذابیت های تقابل آنها بگوید.

این ماجرای کری خوانی آلمانی ها و انگلیسی ها چیست؟

زمانی که در انگلیس بازی می کردم در این باره از همبازی هایم پرسیدم. می گفتند مشکل آنها از جنگ جهانی دوم است، زمانی که آلمان ها به انگلیسی ها حمله کردند. در دوره ای هم انگار اختلاف نظر به علت مسائل مالی بوده ولی عجیب است که حالا کری خوانی فوتبالی بین این دو کشور بیشتر از مسائل دیگر است. تا جایی که یادم هست از زمان بره مه، فولر و ... این اختلاف وجود داشته و ادامه دار است.

در زمان بازی در لستر بازیکن آلمانی در ترکیب بود؟

نه. زمانی که من در این باشگاه بودم بازیکن آلمانی نداشتیم. البته انگلیسی ها بازیکن آلمانی جذب می نمایند ولی این کری خوانی ملی چیز دیگری است.

فوتبال دو کشور را چطور برایمان قیاس می کنی؟

آلمانی ها فوتبالی با برنامه و ماشینی دارند. انگلیس گاهی روی خلاقیت بازیکنانش حساب می نماید. فوتبال شان فیزیکی و فوق العاده خشن است. آلمان ها خونسرد و شکیبا بازی می نمایند؛ فاکتوری که در دقایق حساس به آنها یاری زیادی می نماید. به نظرم به لحاظ مهره دو تیم خوب هستند و نمی توانید بگویید کدام بهتر است ولی خودم دوست دارم انگلیس بازی را ببرد. یعنی از نظر فنی هم بخواهم تحلیل کنم، شانس بیشتر را به آنها می دهم.

چرا؟

خط حمله انگلیس خوب است. البته قبول دارم که اندازه گلزنی آنها در مرحله گروهی خوب نبود و فقط دو گل زدند اما مقابل کرواسی قدرتمند یا چک که توانست هلند را حذف کند، خوب بود. بازیکنانی مثل کین، استرلینگ، گریلیش، راشفورد، ساکا، فودن و... واقعا تهاجمی و خوب هستند. آنها می توانند برای هر خط دفاعی مشکل ساز شوند. در مقابل به نظرم آلمان به لحاظ دفاعی تا اینجای جام خوب نبوده. اتفاقا رسانه های این کشور هم از خط دفاعی تیم شان انتقادهایی نموده اند. من شانس انگلیس را به همین علت بیشتر می دانم.

خود انگلیسی ها تصور می نمایند چرا جام نمی گیرند؟

این سوالی است که اتفاقا من از چند بازیکن انگلیسی تیم پرسیدم. خود آنها هم جوابی ندادند. انگار به لحاظ ذهنی به این باور نرسیده اند که می توانند جام بگیرند یا حداقل فینالیست باشند. از زمانی که یادم می آید این تیم جام نبرده است. یکی از مسائلی که آنها را آزار می دهد این است که می گویند ما برترین لیگ جهان را داریم ولی چرا برترین تیم ملی جهان را نداریم؟ در مقابل ببینید آلمان چقدر جام گرفته و معمولا در فینال یا نیمه نهایی است. به نظرم انگلیس احتیاج به یک مربی بزرگتر دارد که بتواند این باور را در بین بازیکنان به وجود بیاورد که می توانند جام بگیرند.

توجه نموده ای که در یورو هم برخی تیم ها به سبک تیم ملی ما و کی روش وار بازی می نمایند؟

اتفاقا در بازی بلژیک و پرتغال شاهد این اتفاق بودیم. بلژیک کلا دفاع کرد و روی ضد حمله گل زد. خود ما در فولاد این سبک فوتبال را داریم. همواره می گوییم سیستم دفاعی باید منظم باشد. اگر گل نخوریم، می توانیم گل بزنیم. به همین علت دو سال است در زمین خودمان نباخته ایم. برای همین معتقدم شانس انگلیس مقابل آلمان بیشتر است چون دفاع آلمان مستحکم نیست.

طرفداران هولیگان انگلیسی را از نزدیک دیده ای؟ گاهی تصاویر عجیبی از آنها منتشر می گردد.

زمانی که در لستر بازی می کردم چند بازی به علت صادر نشدن آی تی سی روی سکو نشستم و بازی ها را دیدم. اتفاقا با برخی طرفداران برخورد داشتم. آنها می گویند ما حاضریم جان بدهیم تا تیم مان نبازد. حتی نشان باشگاه را هم روی بدن شان خالکوبی نموده و می گویند باشگاه خانواده ماست، باشگاه فرزند ماست. به همین علت وقتی می بازند، همه چیز را به هم می ریزند. خیابان ها را می بندند و شیشه ها را می شنمایند. در بازی های ملی هم چنین اتفاقی بارها افتاده و این به علت عرق و تعصب بالایی است که دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 13

به "حسین کعبی: هولیگان های انگلیسی می گویند حاضریم جان بدهیم تا تیم مان نبازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین کعبی: هولیگان های انگلیسی می گویند حاضریم جان بدهیم تا تیم مان نبازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید