بیماریی که کشندگی آن تقریبا 100درصد است

به گزارش بانو هما، متاسفانه در جهان بیماری های متعددی وجود دارد که هر روز میلیون ها نفر را به خود گرفتار می نمایند و کورو (Kuru) یکی از این بیماری هاست که کشندگی آن تقریبا 100درصد است.

بیماریی که کشندگی آن تقریبا 100درصد است

نادیا زکالوند: با وجود اینکه به لطف پیشرفت های پزشکی و خدمات بهداشتی، نرخ مرگ ومیر بیشتر کشنده ترین بیماری ها رو به کاهش است، می توان گفت کشندگی بیماری کورو 100درصد است.

این بیماری اولین بار در دهه 1950، در قبایل آدمخوار پاپوآگینه نو کشف شد که در اثر آلودگی به نوعی پروتئین آلوده به نام پریون به وجود می آید. این پروتئین در بافت مغز افراد بیمار یافت می گردد.

بیماری کورو، در میان افراد قبایل آدم خواری شیوع پیدا کرد که هنگام مراسم مذهبی شان مغز مردگان خود را می خوردند.

اگرچه خوردن مغز اجساد در دهه 1960 ممنوع اعلام شد، بیماری کورو تا سال ها پس از آن قربانی می گرفت. دوره نهفتگی بیماری کورو، طولانی است و ممکن است تا چند دهه طول بکشد و شایع ترین این دوره بین 10 تا 13 سال است که در بعضی از افراد تا 50 سال هم گزارش شده است. اما به محض بروز این بیماری فرد مبتلا در کمتر از یک سال جان خود را از دست می دهد.

از شایع ترین علایم بیماری کورو می توان به پا و دست درد، اشکال در راه رفتن، سردرد، مشکل بلع، لرزش و تکان های عضلانی اشاره نمود.

خوشبختانه این بیماری بسیار نادر است و از سال 2010 به این طرف، مورد مبتلایی گزارش نشده است.

منبع:

ladbible

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 587

به "بیماریی که کشندگی آن تقریبا 100درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماریی که کشندگی آن تقریبا 100درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید