بهترین روش برای ضدعفونی کردن ساک و چمدان

به گزارش بانو هما، بیشتر افرادی که با قطار، هواپیما یا اتوبوس مسافرت می کنند می دانند که بعد از استفاده از سرویس بهداشتی یا قبل از خوردن غذا یا میان وعده باید دست های خود را بشویند تا از بیمار شدنشان جلوگیری کنند. یکی از اقلامی که انواع میکروب ها را به خود جذب می کند و اغلب هم نادیده گرفته می شود ساک و چمدان است.

بهترین روش برای ضدعفونی کردن ساک و چمدان

فرقی نمی کند چمدان شما از جنس چرم و گران قیمت باشد یا یک از جنس نایلون و قدیمی. هر چه باشد سطح چمدان را چندین نفر لمس می کنند و قبل از اینکه سفر به سرانجام برسد و چمدان در منزل بماند تبدیل به آشیانه خوبی برای انواع میکروب ها می شود. ضدعفونی کردن داخل و خارج چمدان بعد از اتمام سفر بیماری را از شما دور می کند.

چیزهایی که لازم دارید:

  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ملایم
  • دو پیمانه آب
  • دستمال نرم، حوله یا دستمال کاغذی
  • اسپری ضدعفونی کننده

راهنمای ضدعفونی کردن ساک و چمدان

مرحله اول: محتوای ساک و چمدان خود را خالی کنید. لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش و هر چیز دیگری که در چمدان است را بیرون بیاورید.

مرحله دوم: یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب مخلوط کنید. اگر در اتاق هتل اقامت دارید و صابون ظرفشویی دم دستتان نیست، از شیرپاک کن یا شامپوی بدن هم می توانید استفاده کنید. مایع ظرفشویی و محصولات آرایشی هیچ گونه رنگ یا ماده معطر افزودنی ندارند.

مرحله سوم: یک تکه پارچه، دستمال نرم، حوله یا دستمال کاغذی را در ترکیب آب و مایع ظرفشویی فرو کنید و داخل و بیرون چمدان را پاک کنید. به مناطقی که بیشتر در معرض آلودگی و جذب میکروب ها هستند توجه خاص داشته باشید؛ جاهایی مثل چرخ ها، دسته ها یا بندها.

مرحله چهارم: بگذارید چمدان خشک شود و سپس داخل و بیرون آن را با اسپری ضدعفونی کننده پاک کنید. اگر چمدان یا ساک شما از جنس چرم است، آن را در محلی دور از دید و توجه اطرافیان قرار دهید تا مطمئن شوید آسیبی به آن نمی رسد.

نکته مهم:

اگر اسپری ضدعفونی کننده نداشتید، می توانید از مایع ضدعفونی کننده دست هم استفاده کنید. مقداری از مایع ضدعفونی کننده دست را روی یک تکه پارچه بریزید و چمدان را پاک کنید تا عاری از میکروب شود.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 409

به "بهترین روش برای ضدعفونی کردن ساک و چمدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای ضدعفونی کردن ساک و چمدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید