ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند راه اندازی شد

به گزارش بانو هما، مدیریت سبز دانشگاه بیرجند ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر و با استفاده از انرژی خورشیدی یا فراوری انرژی هنگام ورزش، راه اندازی کرد.

ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند و به همت مدیریت سبز این دانشگاه راه اندازی شد.

در این ایستگاه افراد می توانند با استفاده از انرژی خورشدی یا فراوری انرژی هنگام ورزش با دوچرخه، به شارژ دستگاه های موبایل و تبلت خود بپردازند.

دانشگاه بیرجند بنا بر موقعیت قرارگیری، در منطقه ای واقع شده که انرژی خورشیدی از سرشارترین انرژی های پاک و در دسترس به شمار می رود، به علاوه در قرن حاضر برای حفظ سلامتی افراد، توصیه به ورزش و اهتمام به آن از مسائل جدی به شمار می رود؛ از این رو، شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه کوشش نموده به منظور یاری به فرهنگ سازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر در جامعه ای با بیش از 11 هزار نفر، اقدام به راه اندازی ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر کند.

لازم به ذکر است، در ساخت و راه اندازی این ایستگاه، از ظرفیت های شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه بیرجند که تحت مدیریت استاد تمام گروه برق، دکتر شمسی نژاد بوده، استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 191

به "ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه بیرجند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید