امکان استفاده از تراشه های قدرتمند دیگر لپ تاپ ها در متاورس

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با استفاده از این خدمات کاربران می توانند لپ تاپ های خود را با استفاده از تراشه های اینتل که بر روی دیگر دستگاه ها نصب شده اند و نیز تراشه های ساخت دیگر شرکت ها فعال نموده و تفاوت این تراشه ها با تراشه اصلی نصب شده بر روی دستگاه را با هم مقایسه نمایند.

امکان استفاده از تراشه های قدرتمند دیگر لپ تاپ ها در متاورس

متاورس یک دنیا مجازی گسترده است که به وسیله اینترنت در دسترس بوده و انواع وسایل با قابلیت های متنوع مانند هدست های واقعیت مجازی به وسیله آن در دسترس خواهند بود.

پیش از این بعضی شرکت های سازنده انواع تراشه و سخت افزار مانند ان ویدیا از فراوری تراشه ها و نرم افزارهای اختصاصی برای یاری به شکل گیری متاورس خبر داده بودند و شرکت هایی مانند کوالکوم نیز تراشه هایی برای استفاده در هدست های واقعیت مجازی فراوری نموده و در متاورس سرمایه گذاری نموده بودند.

راجا کدوری، رئیس سیستم های محاسباتی شتاب دهی و گروه گرافیکی اینتل، در این مورد گفت: اولین کوشش فناورانه این شرکت در متاورس عرضه نرم افزاری خواهد بود که به دستگاه های الکترونیکی یاری می نماید از قدرت محاسباتی موجود و استفاده نشده دیگر سخت افزارها استفاده نمایند.

به عنوان مثال، اگر یک کاربر بازی های ویدئویی در حال اجرای بازی با گرافیک سنگین بر روی لپ تاپ خود باشد و سیستم وی با مشکل روبرو گردد، می تواند از تراشه یک لپ تاپ دیگر که ظرفیت خالی دارد، برای حل مشکل خود یاری بگیرد. نرم افزار اینتل برای متاورس می تواند این ظرفیت خالی را شناسایی نموده و اجرای روان بازی ویدئویی مذکور را ممکن کند. سازگاری با تراشه های فراوریی شرکت های رقیب اینتل مزیت مهم این نرم افزار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 226

به "امکان استفاده از تراشه های قدرتمند دیگر لپ تاپ ها در متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان استفاده از تراشه های قدرتمند دیگر لپ تاپ ها در متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید