قیمت تور ترکیه: از خرید خانه در ترکیه تا اهانت به سفارت ایران در باکو

به گزارش بانو هما، خبرنگاران؛ گروه مجله - مرضیه کیان: چند سالی می گردد که ضرب آهنگ مهاجرت به ترکیه بیشتر از قبل شده و بسیاری از ایرانیان به این کشور مهاجرت نموده اند. جدا از موضوع مهاجرت، بازار سفر توریستی به ترکیه هم همواره داغ است؛ شرایط خطرناک کرونا و غیر کرونایی هم نمی شناسد.

قیمت تور ترکیه: از خرید خانه در ترکیه تا اهانت به سفارت ایران در باکو

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

یکی دیگر از جذابیت های ترکیه برای ایرانی ها، هم چنین خرید خانه در این کشور است که در ماه های اخیر با کاهش ارزش پول ملی ترکیه این جذابیت برای ایرانی ها بیشتر شده است.

ایرانی ها حدود 1600 خانه در ترکیه خریدند

مرکز آمار ترکیه خبر داده که در سه ماه اول سال جاری، ایرانی ها با خرید 1599 واحد خانه، بزرگ ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده اند که البته این تاریخ تقریباً مصادف می شد با قرمز بودن کشور ترکیه از لحاظ شرایط کرونایی که باعث شده بود سفرها به ترکیه به شدت کاهش پیدا کند، اما با این وجود همچنان آمارها افزایش 3.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان می دهد.

خانه های 50 متری در ترکیه از میانه قیمت 700 میلیون تومان آغاز می گردد به بالا؛ که این قیمت در شهرهای مختلف ترکیه فرق دارد.

یعنی اگر میانه قیمت را با متراژ خانه 50 متری در نظر بگیریم، ایرانی ها فقط در سه ماهه نخست سال جاری چیزی حدود هزار و صد و بیست میلیارد تومان در ترکیه برای خرید خانه هزینه کردند.

اهانت به خانه ایرانی ها در جمهوری آذربایجان

با وجود این اشتیاقی که از سوی ایرانی ها در ترکیه دیده می گردد و روز به روز بیشتر پول مردم ایران به خاک ترکیه ریخته می گردد، تحولات سیاسی اخیر و چند نمونه دیگر آن در سال های پیش تر نشان داده است که گویا این رابطه دو طرفه نیست!

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به پشت گرمی دولت ترکیه صحبت های ضد ایرانی زیادی را در چند روز اخیر رسانه ای کرد که البته آتش این حرف ها با رزمایش نظامی ایران در نزدیکی مرزهای شمال غربی فرو نشست اما تنش ایجاد شده شکافی بود بر رابطه محبت آمیز دو طرف.

ضمن اینکه یکی از دردآورترین اخباری که مخابره و تصاویری که دیده شد، خبر و تصویر اهانت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو بود، سفارت ایران در هر کشوری، خانه هشتاد و چند میلیون ایرانی در آن کشور محسوب می گردد و اهانت به آن، اهانت به حریم خانه ایرانی هاست. البته پلیس جمهوری آذربایجان خبر داده که 4 نفر را در رابطه با این اهانت دستگیر نموده و هم چنان پیگیری این ماجرا را در دست دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 122

به "قیمت تور ترکیه: از خرید خانه در ترکیه تا اهانت به سفارت ایران در باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور ترکیه: از خرید خانه در ترکیه تا اهانت به سفارت ایران در باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید