تور ترکیه: آنکارا در یک نگاه

به گزارش بانو هما، آنکارا مرکز ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور به شمار می رود که مدرنیته و سنت را در کنار هم به گردشگران پیشکش می نماید.

تور ترکیه: آنکارا در یک نگاه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

شهر آنکارا مرکز جمهوری ترکیه است و در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع 850 متری قرار گرفته است. این شهر بعلاوه مرکز سیاسی ترکیه و یک شهر دانشگاهی بزرگ به شمار میرود. طبق آمار سال 2011 جمعیت آنکارا 4٬338٬620 نفر و وسعت آن 24٬521 کیلومتر مربع است. بیشتر جمعیت آنکارا را مردمان ترک آناتولی تشکیل می دهند. این شهر از شمال با استان های چانکیری و بلو، از غرب با اسکی شهیر، و از شرق با استان کیر شهیر هم مرز است.

آنکارا آب و هوای قاره ای دارد؛ زمستان ها به خاطر ارتفاع از سطح دریا، سرد و پربرف و تابستان ها گرم و خشک است. تابستان آنکارا از سایر شهرهای ساحلی ترکیه مطبوع تر است. پیشنهاد می کنیم در ماه های مه (اردیبهشت)، ژوئیه (خرداد) و سپتامبر تا نیمه اکتبر (از اواسط شهریور تا اواخر مهر) به این شهر تماشای سفر کنید. حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، اتوبوس و مترو است.

برای تماشا جاذبه های آنکارا می توانید به آرامگاه آتاتورک، برج گردان خرید آتاکوله، مسجد حاجی بایرام، بنای آنیت کابیر آنکارا، گالری سِر مدرن، موزه تمدن های آناتولی، پارک کولو، معبد آگوستوس و روم آنکارا، تئاتر رومی آنکارا، موزه هوانوردی، موزه نقاشی، شهربازی فوق العاده آنکارا، پارک جنگلی آتاتورک و... سر بزنید.

آنکارا یکی از مراکز تجاری مهم و فرهنگی در ترکیه است که بازار های بسیار زیبا و معروفی دارد، مانند خیابان سیکریکسیلار یوکوسو از اصلی ترین مراکز خرید آنکارا، قلعه آنکارا، بازار باکیرسیلار کازسیسی، فروشگاه عطر Pardas، خیابان تونالی هیلمی، مجتمع تجاری کاروم. از سوغاتی های این شهر می توان به لباس، کیف، کفش و پوشاک برند اشاره نمود.

منبع: کجارو / / کجارو
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 348

به "تور ترکیه: آنکارا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: آنکارا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید