تور ارزان ترکیه: 5 مورد از برترین جاذبه های کوش آداسی

به گزارش بانو هما، سفر به کوش آداسی

این روزها سفر به کوش آداسی یا آرزوی خیلی هاست و یا خاطره خوش خیلی های دیگر. این سفر سراسر لذت است و روزهای خوش و به یادماندنی. از اقامت در هتل های لوکس این شهر گرفته تا سواحل دیدنی و جاذبه های تاریخی آن همگی می توانند برای روزها شما را سرگرم نمایند. شما می توانید برای سفر به کوش آداسی به وسیله خبرنگاران تور، پرواز و یا هتل تان را انتخاب کنید.

تور ارزان ترکیه: 5 مورد از برترین جاذبه های کوش آداسی

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در کنار سواحل بی نظیر کوش آداسی جاذبه های بسیار دیگری هستند که تماشا آنها سفرتان را کامل می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این جاذبه های تماشای در کوش آداسی بزنیم. به خاطر داشته باشید برای سفر به جایی مثل کوش آداسی تمام وقتتان را صرف سواحل نکنید، تماشا جاذبه های باستانی و دانستن قصه های این جاذبه ها سفرتان را با معنا می نماید.

1- دیدیما

خانه افسانه ای دیدیما و دومین بنای مذهبی بزرگ باستانی جهان در این شهر که مرکز مذهبی تمدن هلنیمی نیز می باشد، واقع شده است. بنای آپولو همچنان با ستون های برج هایش خودنمایی می نماید و یکی از مکان های یونانی در ترکیه است. بنای دیدیما از اهمیت زیادی در جهانی باستان برخوردار بوده و به لحاظ اعتبار نسبت به بنای دلفی در جایگاه دوم واقع شده است. تنها در زمان کنستانتین کبیر و نوکیشی او (تغییر مذهب اش) به مسیحیت بود که تاثیر این بنا رو به زوال رفت.

2- روستای کیرازلی

روستای شگفت انگیز کیرازلی محصور شده با باغستان ها و تاکستان ها، احساسی ناب از بی زمانی به شما می دهد. این روستا مکانی عالی برای گذراندن یک پیاده روی عصرانه از میان پیچ و خم های کوچه های روستاست که با خانه های سفیدرنگ سنتی محصور شده اند و فاز مثبت و صلح آمیز زندگی روستایی در ترکیه را به خود نمایان می نمایند. چند کافه و رستوران دوست داشتنی اینجا وجود دارد و فضای مناسبی برای تعمق و مکاشفه است. اگر شما یک جهانگرد اهل غذا هستید، اینجا شنبه ها برای کشاورزان بازاری برپا می گردد که در آن محصولات طبیعی و به فروش می رسد.

3-پرین

پرین در کناره های منظره ها کوهستانی، بقایای شهر هلنی بازمانده از تمدن یونانی است. دوران شکوفایی این شهر باستانی ما بین سال های 300 تا 45 قبل میلاد بوده است و بندرگاه هایش از رونق تجاری خوبی برخوردار بوده است. تا قرن دوم پس از میلاد، به خاطر نابودی شهر، گل و لای در رودخانه میندِر بالا آمده و این شهر خالی از سکنه را تا حدی به زیر برد.

جاذبه اصلی در اینجا بنای آتنا با طرح سنتی ایونیایی (مربوط به تمدن ایونیا) است، یکی دیگر از جاذبه های آن آمفی تئاتر 6500 نفری است که به طرز باورنکردنی ای سالم به جای مانده است.

4- میلتوس

مانند پرین، میلتوس شهر بندری بزرگ دیگری از دوران هلنی ست با این تفاوت که گل و لای در بنادر آن بالا نیامده و مردم در این شهر تا دوران حکومت سلجوقیان در قرن چهاردهم زندگی می کردند. این به این معنی است که خرابه های شهر ترکیبی از دوران های مختلف است. درست بالای آمفی تئاتر دیوارهای قلعه بیزانسی وجود دارند و درست به سمت شرق بقایای بنای آپولو دیده می شوند. حمام های فائوستینا که به طرز حیرت آوری هنوز سالم هستند به سمت شرق قرار گرفته اند و آن طرف تر کاروانسرایی سلجوقی و در زمان های قدیمی تر بقایای یونانی- رومی مشاهده می شوند.

در این شهر موزه بسیار خوبی که درباره تاریخ هر دو شهر میلتوس و پرین احداث شده، از دیگر گزینه های جهانگردی است.

5- شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک مملو از منظره ها عالی کوهستانی و خطوط ساحلی شگفت انگیز یک پارک ملی است که با سفری آسان و عالی از کوش اداسی در 26 کیلومتری می توانید به آن برسید. سواحل بسیاری برای شنا وجود دارد. ساحل Aydınlık و ساحل KarasuKöyü گزینه های خوبی هستند. غار زئوس یک جاذبه جهانگردی مشهور است که فرصت های عالی پیاده روی را در راه های جنگلی پارک فراهم می آورد، این برترین گزینه در لیست جهانگردان طبیعت دوستی ست که می خواهند چرخی در طبیعت بزنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 272

به "تور ارزان ترکیه: 5 مورد از برترین جاذبه های کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: 5 مورد از برترین جاذبه های کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید