ورود 600 شرکت دانش بنیان و خلاق برای برطرف چالش های صنعت هوانوردی

به گزارش بانو هما، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکوسیستم صنعت هوانوردی کشور توسعه یافت. در حال حاضر حدود 600 شرکت دانش بنیان و خلاق در این صنعت فعالیت می نمایند.

ورود 600 شرکت دانش بنیان و خلاق برای برطرف چالش های صنعت هوانوردی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از صنایع تاثیرگذار در رونق مالی کشورها، صنعت هوایی و هوانوردی است. اهمیت این حوزه راهبردی به حدی است که سال 1996 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ای روز جهانی هواپیمایی به صورت رسمی تصویب شد.

همه کشورها در کوشش هستند با استفاده از نیروی متخصص داخلی و رصد پیشرفت های فناورانه دیگر کشورها سهم خود از این صنعت پیچیده و ارزش آفرین را ارتقا دهند. آمارها گواهی می دهند که در جهان سالیانه 30 میلیون پرواز انجام می گردد. عددی بزرگ و قابل توجه که دست اندرکاران این حوزه را ملزم به رعایت مواردی چون ارتقای ایمنی پروازها، توسعه ظرفیت ناوبری هوایی، افزایش تسهیلات و غیره نموده است.

سهم ایران از صنعت هوایی

ایران هم برای جا نماندن از غافله این صنعت چاره ای ندارد جز هم گامی با فناوری های روز و پایش لحظه به لحظه این پیشرفت ها. شاید بتوان روزهای جنگ تحمیلی را نقطه اوج پیشرفت های فناورانه صنعت هوایی در ایران دانست. روزهایی که به جبر شرایط اضطراری جنگ و تحریم ها، ایران تازه بازگشته از روزهای انقلاب را به سمت اتکا و اعتماد به توانمندی و دانش جوانان و متخصصان داخلی سوق داد. البته نتیجه این اعتمادها هم مقبول افتاد و نتایج بی نظیری عائد کشور شد. این فرایند توسعه ادامه یافت تا امروز که پرچم به دست جوانانی افتاده است که با دانش خود کوشش می نمایند ایران را به فهرست کشورهای دارای فناوری بالا در صنعت هوایی متصل و توانمندی های تخصصی خود را به جهان اثبات نمایند.

به همین دلیل ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایستادن در کنار این جوانان سعی دارد، کوشش های آنها را به ثمر برساند و حامی ایده ها و خلاقیت های آنها باشد.

نوآوری هایی که بر پایه تجریبات جهانی، تخصص های داخلی، مبتنی بر مدلی ایرانی و بر مدار نیازهای تعریف شده ارائه شده و ایران را به یکی از کشورهای پیشرو در این حوزه بدل نموده است. معاونت علمی و فناوری به اسم پلی میان نهادهای دولتی و شرکت های دانش بنیان و خلاق، تجاری سازی ایده ها را تسهیل کند.

در حال حاضر با کوشش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 600 شرکت دانش بنیان و خلاق در صنعت هوایی شناسایی شده اند تا به نیازهای این حوزه پاسخی فناورانه دهند. چالش هایی چون تامین قطعات یدکی، تامین نیازهای حوزه MRO، طراحی و ساخت هواپیما، ساخت قطعات هوایی و غیره.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 119

به "ورود 600 شرکت دانش بنیان و خلاق برای برطرف چالش های صنعت هوانوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 600 شرکت دانش بنیان و خلاق برای برطرف چالش های صنعت هوانوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید