هشت قله مرتفع و آسان برای کوهنوردان تازه کار

به گزارش بانو هما، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که کوهنوردی را تازه شروع نموده اید و مشتاق هستید تا هرچه سریع تر بلندترین قله های جهان را فتح کنید، می توانید از قله های معرفی شده در این لیست شروع کنید. قله هایی با ارتفاع بیش از 3200 متر که برای شروع ماجراجویی به عنوان یک کوهنورد گزینه های مناسبی هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

هشت قله مرتفع و آسان برای کوهنوردان تازه کار

کوه فوجی، ژاپن، 3776 متر

این قله که نزدیک به 4000 متر ارتفاع دارد، یکه و تنها بر فراز مرکز ژاپن واقع شده است. کوه فیجی که بلندترین کوه ژاپن و در واقع یک آتشفشان خاموش است یکی از آن کوه هایی است که مورد توجه کوهنوردان سراسر جهان واقع شده است و از حیث دفعات صعود به وسیله کوهنوردان در صدر قلل مرتفع جهان واقع شده است. رایج ترین راستا برای صعود به این قله راستا Kawaguchiko است که بالا رفتن از آن مقدمات کسب قدرت و استقامت لازم برای صعود به قلل مرتفع جهان را برای کوهنوردان تازه کار فراهم می نماید. این راستا از ارتفاع 2300 متری آغاز می گردد و در قله به خاتمه می رسد و برای کسانی که آمادگی بدنی کافی دارند حدود 8 ساعت متوالی طی کردن این راستا طول می کشد. فصل صعود به این قله دو ماه است؛ از اول ژوئیه تا آخر اوت.

قله پایکس (Pikes)، ایالات متحده آممریکا، 4302 متر

این قله با ارتفاع 4302 متر بلندترین نقطه در سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا است. سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا شامل 48 استان این کشور به همراه منطقه کلمبیا به جز استان های آلاسکا و هاوایی است که با دیگر استان ها ارتباط مستقیم زمینی ندارند. صعود به این قله از یک راستا عالی امکان پذیر است. اگر به بالای قله رسیدید و دوست نداشتید که راستا بازگشت را پیاده طی کنید می توانید از قطار بهره ببرید یا می توانید با ماشین یکی از گردشگران که از دامنه جنوبی قله راستا را رانندگی نموده است، به پایین کوه برگردید. بالا رفتن از این کوه می تواند تجربه خوبی برای آغاز کوهنوردی و کسب آمادگی برای فتح قله های مرتفع باشد.

Tofana di Rozes، ایتالیا، 3225 متر

فتح این قله یک تجربه بی نظیر برای کوهنوردان است. از آغاز راستا کوهنوردی تا قله، ارتفاع آن 1200 متر افزایش پیدا می نماید. حتی امکان تجربه سنگنوردی را نیز برای گردشگران فراهم می نماید بدون اینکه کوهنوردان تازه کار به تخصص و مهارت خاصی در این زمینه احتیاج داشته باشند. این امکان با استفاده از راه های آهنکوب (via ferrata) برای تازه کاران فراهم شده است. این راه آهنکوب که Ferrata Lipella نام دارد مجموعه ای از پلکان ها و کابلهایی است که برای شرایط اضطراری احتمالی برای کوهنوردان در نظر گرفته شده است. کل مراحل صعود حدود 5 ساعت طول می کشد که 4 ساعت آن در راستا آهنکوب است.

کوه هود (Hood)، ایالات متحده آمریکا، 3426 متر

شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکا میزبان چندی از بزرگ ترین کوه های جهان است. این منطقه قله های پوشیده از برف و آتشفشانی متعددی دارد که بالا رفتن از آن ها تمامی مهارت های لازم برای فتح قله های 8000 متری را احتیاج دارد اما در ارتفاع کم. یکی از این قله ها، قله کوه هود است که برترین موقعیت را برای تجربه صعود از کوه های برفی فراهم می نماید حتی برای کوهنوردانی که تجربه استفاده از کرامپون (یخ شکن) و تبر یخ را ندارند. رایج ترین راستا برای فتح این قله، راستا دامنه جنوبی است که طی کردن آن از لژ Timberline نصف روز طول می کشد و از اواخر آوریل تا ژوئن هر سال قابل دسترس است.

بریتورن (Breithorn)، سوئیس، 4164 متر

کوهنوردان در میان قله های بیش از 4000 متری آلپ، بیش از همه به قله غربی بریتورن صعود نموده اند و این به علت وجود تله کابینی به نام Klein Matterhorn است که کوهنوردان را به ارتفاع 3883 متری یعنی 300 متری قله می برد. از اینجا به بعد کوهنوردان باید راستای با شیب 35 درجه را در راستای برفی و یخی بالا بروند که احتیاجمند استفاده از یخ شکن و تبر یخ نوردی است. البته راستا بسیار کوتاهی است اما تجربه خوبی برای کوهنوردان تازه کار خواهد بود تا صعود به قله های برفی و قرار گرفتن در ارتفاعات بالا را تجربه نمایند.

کلیمانجارو، تانزانیا، 5895 متر

این کوه آتشفشانی که تقریبا 6000 متر ارتفاع دارد، بلندترین کوه آفریقا است. تجربه صعود به این قله یکی از چالش برانگیزترین تجربیات برای کوهنوردان تازه کار خواهد بود. این ارتفاع شرایط را برای آن ها فراهم می نماید تا کوهنوردی در ارتفاعات بالا و هوای رقیق را تجربه نمایند. تمامی راستاهای صعود به کلیمانجارو احتیاج به یک راهنمای محلی دارند اما به سادگی قابل طی کردن هستند. بیشتر این راهنمایان، گردشگران را از ابتدای راه یعنی ارتفاع 1800 متری تا قله که در ارتفاع 5895 متری واقع شده است در مدت 5 تا 6 روز همراهی می نمایند. این مدت چند روزه به کوهنوردان تازه کار این فرصت را می دهد تا بدنشان با شرایط هوا و رقیق شدن آن هماهنگ گردد. در هنگام صعود به کلیمانجارو کوهنوردان می توانند واکنش بدنشان در ارتفاعات بالا را بسنجند، بدون اینکه خطرات فنی و حادی مثل سقوط بهمن یا شکاف های عمیق در کمینشان باشد.

قله اوریزابا (Orizaba)، مکزیک، 5636 متر

صعود به بلندترین قله مکزیک فرصتی را برای کوهنوردان کم تجربه فراهم می نماید تا صعود به قله های یخی را نیز در شرایطی با شکاف های کمتر و ارتفاع متعادل تر تجربه نمایند. خدمات هدایت صعود به این قله چندین روز طول می کشد و ابتدا با قله های کم ارتفاع تر آغاز می گردد تا بدن کوهنوردان با شرایط جوی هماهنگ گردد. سپس صعود به اوریزابای 5636 متری در طی یک یا دو روز آغاز می گردد.

مرحله آخر صعود، از Piedra Grande آغاز می گردد سپس به سمت یخچال جاماپا (Jamapa) در ارتفاع 5000 متری ادامه می باید. سپس کوهنوردی در راستاهای برفی و یخی با شیب 40 درجه تا قله ادامه پیدا می نماید.

قله آیلند (Island)، نپال، 6189 متر

این قله که گاهی اوقات با عنوان ساده ترین قلهی 6000 متری جهان نیز شناخته می گردد در نپال واقع شده است و قله ای است که به سادگی حتی برای کوهنوردانی که کمترین تجربه کوهنوردی دارند، قابل دسترسی و صعود است. البته صعود به این قله یک پیاده روی ساده نیست و در بعضی نقاط احتیاج به استفاده از یخ شکن و تبر یخ دارد. بعضی از افراد صعود به قله از کمپ اصلی را یک روزه و بعضی در دو روز به اتمام می رسانند.

منبع: کجارو / redbull.com
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 264

به "هشت قله مرتفع و آسان برای کوهنوردان تازه کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت قله مرتفع و آسان برای کوهنوردان تازه کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید