هر آنچه باید در خصوص مخفی کردن پست اینستاگرام بدانید

به گزارش بانو هما، تا به حال پیش آمده بخواهید پست های خود را از یکی از کسانی که شما را در اینستاگرام دنبال می نمایند (Follower) پنهان کنید؟ چند روش وجود دارد که با استفاده از آن می توانید پست ها و استوری های خود را از سایرین پنهان کنید. در این مقاله به آموزش قدم به قدم مخفی کردن پست اینستاگرام از یک فرد خاص در آیفون و گوشی اندرویدی پرداخته ایم.

هر آنچه باید در خصوص مخفی کردن پست اینستاگرام بدانید

آیا امکان مخفی کردن پست اینستاگرام از یک کاربر وجود دارد؟

متاسفانه، اینستاگرام هیچ ویژگی برای مخفی کردن پست های شما از دیگران ارائه نمی دهد. پست ها و ویدیوهای شما برای همه افراد در اینستاگرام، یا حداقل همه افرادی که اجازه داده اید شما را دنبال نمایند قابل مشاهده است (این به تنظیمات حریم خصوصی شما بستگی دارد که در زیر شرح می دهیم). البته استفاده از کلوز فرند می تواند به عنوان یک روش برای نمایش پست و استوری به افراد خاص محسوب گردد.

یکی از روش های مخفی کردن پست اینستاگرام خود از بقیه، بلاک کردن آنها است. می توانید با بلاک کردن دیگران، آن ها را از مشاهده همه پست های خود (در واقع، کل حساب اینستاگرام خود) محروم کنید. این امر مانع از آن می گردد که کاربر حتی حساب شما را در پلتفرم پیدا کند، چه رسد به اینکه پست های شما را ببیند یا برای شما پیغام ارسال کند.

راه دیگر برای محدود کردن دسترسی افراد به پست های شما این است که حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید. با انجام این کار فقط افرادی که حساب شما را دنبال می نمایند، توانایی تماشا پست های شما را دارند. به این ترتیب هر فالوور نو قبل از اینکه بتواند پست های شما را ببیند باید به وسیله شما تایید گردد. اما وقتی صحبت از استوری می گردد روش ساده تری وجود دارد. می توانید بدون مسدود کردن شخص یا خصوصی کردن حساب خود، استوری های خود را از افراد خاص مخفی کنید. در ادامه مطلب به آنالیز این موضوعات خواهیم پرداخت.

بلاک کردن افراد با هدف مخفی کردن پست اینستاگرام

اگر می خواهید پست ها، ویدیوها، استوری ها و کل اکانت اینستاگرام خود را از دیگران مخفی کنید، مسدود کردن (block) آنها آسان است. پس از انجام این کار، آنها هیچ یک از محتوای به اشتراک گذاشته شده به وسیله شما را نمی بینند و نمی توانند برای شما پیغامی ارسال نمایند. برای انجام این کار، اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود فعال کنید و به پروفایل کاربری (profile) که می خواهید بلاک کنید، بروید.

در پروفایل، در گوشه بالا سمت راست، روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و در منوی باز شده (Block) را انتخاب کنید. کاربر انتخابی شما اکنون مسدود شده است. او دیگر نمی تواند پست ها یا پروفایل شما را ببیند.

با استفاده از این روش به سادگی می توانید اطلاعات خود را از افراد مختلف پنهان کنید.

مخفی کردن استوری ها

هنگام مخفی کردن پست اینستاگرام، چاره ای جز بلاک کردن افراد ندارید، اما در زمان مخفی کردن استوری، شرایط فرق دارد. شما می توانید بدون بلاک کرن، استوری های خود را از فرد یا افرادی پنهان کنید. برای انجام این کار، اینستاگرام را روی گوشی خود فعال و سپس به پروفایل خود بروید.

  • مرحله1: در پروفایل خود، در گوشه سمت راست بالا، روی منو با آیکون سه خط افقی ضربه بزنید و راهی Setting شوید.
  • مرحله 2: Privacy را انتخاب و سپس وارد بخش Story شوید.
  • مرحله 3: در بخش Story، گزینه Hide Story From را انتخاب و روی (0 نفر) ضربه بزنید.

در این قسمت شما می توانید فهرست افرادی را که تمایل ندارید استوری های شما را ببینند، انتخاب کنید. اینستاگرام به طور اتوماتیک تغییرات شما را ذخیره می نماید، بنابراین نیازی به انجام کاری ندارید و همه چیز آماده است.

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

یکی از راه های مخفی کردن پست اینستاگرام و محدود کردن دسترسی افراد به پست ها، خصوصی کردن (Private Accoun) حساب کاربری است. وقتی این کار را انجام می دهید، فقط دنبال نمایندگان حساب شما می توانند پست های شما را ببینند. اگر شخصی نو بخواهد شما را دنبال کند، باید ابتدا به وسیله شما تایید گردد تا اجازه حضور در پیج شما را داشته باشد.

تبدیل یک حساب کاربری عادی اینستاگرام به یک حساب خصوصی کار آسانی است. برای انجام این کار پس از باز کردن اینستاگرام به بخش پروفایل خود برید.

  • مرحله 1: در پروفایل خود، در گوشه سمت راست بالا، روی منو با آیکون سه خط افقی بزنید و سپس وارد Setting شوید.
  • مرحله2: Privacy را انتخاب کنید و گزینه Private Account را تغییر دهید.
  • مرحله 3: در Private Account گزینه Switch to Private را انتخاب کنید.

حساب شما اکنون خصوصی است و فقط دنبال نمایندگان شما می توانند پست های شما را ببینند.

هر آنچه باید از مخفی کردن پست اینستاگرام بدانید؛ سخن پایانی

در این مقاله به به آنالیز روش های مخفی کردن پست اینستاگرام پرداختیم. شاید برای بسیاری از افراد این حقیقت که امکان پنهان کردن پست وجود ندارد باعث ناامیدی گردد، اما باید بدانید در نهایت راهکارهایی برای انجام این کار وجود دارد. ضمننا با توجه به اپدیت نو اینستاگرام، شما می توانید بعضی پست ها را با کلوز فرند خود به اشتراک بگذارید و به این ترتیب تعداد افرادی که به پست دسترسی دارند را کم کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این روش را با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به وسیله به اشتراک بگذارید

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 597

به "هر آنچه باید در خصوص مخفی کردن پست اینستاگرام بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید در خصوص مخفی کردن پست اینستاگرام بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید