تور دبی: میزبانی دبی از کنفرانس شورای بین المللی موزه ها در سال 2025

به گزارش بانو هما، امارات متحده عربی در مناقصه میزبانی بیست وهفتمین کنفرانس عمومی شورای بین المللی موزه ها در سال 2025 پیروز شد.

تور دبی: میزبانی دبی از کنفرانس شورای بین المللی موزه ها در سال 2025

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

پس از به رسمیت شناخته شدن موفقیت امارات متحده عربی در زمینه خلاقیت و نوآوری، این کشور برنده مناقصه میزبانی بیست وهفتمین کنفرانس عمومی شورای بین المللی موزه ها (ICOM) در سال 2025 شد. بنا بر این توافق، این کنفرانس در دبی برگزار می گردد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون خلیفه، نخست وزیر امارات و حاکم دبی در حساب رسمی توییتر خود با اشاره به این موضوع، مطرح کرد:

پیروزی دبی برای میزبانی بزرگ ترین کنفرانس دنیای موزه ها، ICOM 2025، با حضور 119 کشور و حضور 20,000 موزه بین المللی، انگیزه ای قوی به بخش فرهنگی کشور خواهد داد.

محمد بن راشد آل مکتوم بعلاوه در توئیت دیگری نوشت:

موزه های بین المللی ما در امارت دبی و موزه های ملی ما در سراسر کشور، بحث های دنیای درباره آینده موزه ها را در این کنفرانس بین المللی بزرگ راهنمایی خواهند کرد.

کنفرانس بین المللی دبی با موضوع آینده موزه ها در جوامع در حال تغییر در سال 2025 برگزار خواهد شد. از زمان تاسیس ایکوم در سال 1946 تا به امروز، دبی اولین شهر در خاورمیانه و شمال آفریقا نامیده می گردد که این کنفرانس بین المللی معتبر را برگزار خواهد نمود. این در حالی است که امارات متحده عربی برای کسب میزبانی و پیروزی در این مناقصه، روسیه و سوئد را پشت سر گذاشت.

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی این امیرنشین نیز در در توییتر خود نوشت:

بیش از 4,000 متخصص از 119 کشور در طول ایکوم 2025 گرد هم خواهند آمد تا درباره آینده موزه ها در دنیا فردا بحث نمایند.

مناقصه میزبانی ایکوم 2025، بین سه شهر دبی، کازان و استکهلم برگزار گردید و نمایندگان این سه شهر پیش از شروع فرایند رای گیری الکترونیکی، برنامه های خود را معرفی و ارائه کردند.

پس از رای گیری در نشست کمیته اجرایی ایکوم در روزهای 18 و 19 نوامبر با حضور بیش از 130 عضو، امارات متحده عربی با کسب 68 رای پیروز مناقصه شد. این در حالی بود که استکهلم با 36 رای و کازان با 20 رای در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

اداره فرهنگ و هنر دبی، شهرداری دبی و اداره گردشگری، بازاریابی و بازرگانی این شهر به طور مشترک در اجرای این کنفرانس همکاری خواهند داشت.

شایان ذکر است که کنفرانس عمومی ایکوم هر سه سال یک بار برگزار می گردد. بیست وپنجمین دوره این کنفرانس در سال 2019 در کیوتو ژاپن برگزار گردید و بیست وششمین دوره نیز در سال 2022 در شهر پراگ، واقع جمهوری چک برگزار می گردد.

منبع: کجارو / english.alarabiya.net
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 329

به "تور دبی: میزبانی دبی از کنفرانس شورای بین المللی موزه ها در سال 2025" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: میزبانی دبی از کنفرانس شورای بین المللی موزه ها در سال 2025"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید