ممنوعیت صعود کوهنوردان به قلل نول شمالی و جنوبی دنا

به گزارش بانو هما، رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر از ممنوع بودن صعود کلیه گروه های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا داد.

ممنوعیت صعود کوهنوردان به قلل نول شمالی و جنوبی دنا

بنا به با کمبود امکانات و تجهیزات و گرانی وسایل اولیه، صعود کلیه گروه های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا ممنوع است.

محمود قلی پور رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت غیرقانونی گروه ها و باشگاه های کوهنوردی در سطح استان گلایه نموده و از مراجع ذیصلاح درخواست کرد تا با این گروه ها برخورد قانونی را انجام دهند.

وی درخواست کرد تا از هیات کوهنوردی استان حمایت مادی و معنوی انجام گردد، او بعلاوه خبر از میزبانی کلاس مربیگری درجه 3 کوهپیمایی در مرداد ماه در شهر یاسوج داد.

قلی پور از اختصاص و حمایت 11 میلیونی مدیر کل ورزش و جوانان استان به منظور تجهیز و بهسازی دوباره جان پناه دنا تشکرات لازم را به جا آورد.

او خبر از انعقاد تفاهمنامه هیات کوهنوردی با اداره کل ورزش و جوانان استان داد و گفت:

مبلغ 400 میلیون تومان در امسال در بخش آموزش در این هیات پیش بینی شده و این مهم جزو با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان استان میسر نخواهد شد .

بنا به گفته رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد دوره ها و کارگاه های مختلف آموزشی در کمیته های این هیات اجرا خواهد شد که تعداد نفرات حاضر در این کارگاه ها 400 نفر بوده و 240 ورزشکار سازمان یافته در این هیات فعال هستند.

سید محمد تقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد به فرهنگ سازی در بهره گیری از جان پناه دنا اشاره نمود و گفت که هیات کوهنوردی استان با گروه های کوهنوردی فاقد مجوز برخورد قانونی خواهد نمود.

او از فعالیت های اجرا شده در پیشرفت فرهنگ کوه و کوهنوردی قدردانی نموده و درخواست کرد تا باشگاه ها را توسعه بخشیده و به اصل آموزش در این هیات توجه مخصوص گردد.

علوی تاکید بر برگزاری جلسات با باشگاه ها و گروه های کوهنوردی و رعایت قوانین و مقررات کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 320

به "ممنوعیت صعود کوهنوردان به قلل نول شمالی و جنوبی دنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صعود کوهنوردان به قلل نول شمالی و جنوبی دنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید