مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید

به گزارش بانو هما، پژو روآ نسخه تقویت شده پژو آردی آی است و طبیعی است که از نظر مشخصات فنی، شباهت های زیادی بین دو خودرو وجود داشته باشد. در این مقاله، به مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید می پردازیم.

مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید

مقدمه ای بر مقایسه پژو روآ

همین امروز هم می توانید نسخه های مختلف پژو روآ با قیمت ها و سال های فراوری مختلف را پیدا کنید. درواقع ترجیح مشتریان این است که از بین خانواده پژو آردی، پژو آردی آی و پژو روآ به سمت روآ بروند؛ زیرا این مدل نسخه بهبودیافته پژوهای قبلی است. هم اکنون این خودرو که فراوری آن در سال 1390 متوقف شده است، با 2 مدل روآی معمولی و روآی سال عرضه می گردد و قیمت آن بین 10 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان نوسان دارد.

اگرچه نسخه های نو روآ را باید با قیمت بیشتر تهیه کرد، اما در این بازه قیمتی، می توانید به خرید خودروهای کارنموده ای چون پراید، تیبا و حتی مدل های دیگر پژو اقدام کنید.

پژو روآ از نمای رو به رو

مقایسه پژو روآ با تیبا

احتمالاً با چنین مبلغی و البته 3 تا 4 میلیون تومان بیشتر، بتوانید نسخه های قدیمی تر و کارنموده تیبا را بخرید. هر 2 خودرو از مدل خودروهای سدان محسوب می شوند. البته تیبا در مقایسه پژو روآ دارای طراحی و ظاهری به روزتر بوده و از بازار فروش بهتری هم برخوردار است. طراحی داخلی تیبا با استفاده از پلاستیک خشک و بی کیفیت شکل گرفته است.

باتوجه به اینکه هر 2 خودرو را در بازه فراوریات قدیمی تر می توان تهیه کرد، از نظر آپشن های غیرفنی مثل پنجره های برقی جلو، گرمکن شیشه عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، قفل مرکزی با ریموت کنترل، پخش CD، ترمز ABS و … هر دو خودور با هم برابرند. یکی از تفاوت ها در آپشن ها این است که تیبا مجهز به کیسه هوا است، درحالی که روآ به علت سن وسال بیشترش فاقد این امکان است.

از نظر مشخصه های فنی هم شرایط موتور روآ بهتر از تیبا است، زیرا قادر به فراوری قدرت بیشتری است. تیبا در خودروهای نسل نو خود این نقیصه را جبران نموده است؛ چون ما درباره بازه قیمتی مشخصی بحث می کنیم، طبیعی است که تنها بتوان به تیبای قبل از سال 1390 فکر کرد. ازنظر فرمان پذیری، پایداری و چسبندگی به جاده، شرایط روآ به واسطه نوع کابین استفاده شده و دیفرانسیل عقب بودن گزینه بهتری است.

بیشتر بخوانید: مقایسه تیبا با پراید و پژو 206 و سمند و ام وی ام S110

نمای داخلی پژو روآ

مقایسه پژو روآ با پراید

رقابت خودروهای رقیب با روآ، مابین سایپا و ایران خودرو هنوز ادامه دارد و این بار برند پراید است که می تواند به عنوان رقیب مطرح گردد. پراید جزء خودروهایی است که همواره از محبوبیت در خرید و فروش برخوردار است. بازار خرید و فروش نسخه های دست دوم آن هم همواره داغ است.

پراید در مدل های مختلفی فراوری می گردد، ولی مشخصه های فنی آنها تقریباً مشابه است. در سال های اخیر با اجرای یک پروژه نو، بدنه و قدرت موتور پراید از کیفیت بهتری برخوردار شده است. ازنظر فنی و فرمان پذیری در مقایسه پژو روآ با پراید، قطعاً روآ شرایط بهتری دارد. وقتی به استهلاک کمتر، هزینه نگهداری، پیداکردن قطعات و مصرف سوخت کمتر فکر کنید، کفه ترازو به سمت پراید سنگینی خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: مقایسه پراید صندوق دار با پراید هاچ بک و تیبا صندوق دار

مقایسه پژو روآ با خودروهای دیگر

از خودروهای دیگری که در این بازه قیمتی می توانید بخرید، نمونه هایی از رنو پی کی، پژو آردی، پژو آردی ای و پژو 206 هاچ بک تیپ 1 و 2 است. در واقع اگر رنو پی کی را به واسطه قدیمی و هاچ بک بودنش حذف کنیم، رقابت خانوادگی می گردد. در مقایسه پژو روآ با پژو آردی و پژو آردی آی در شرایط برابر، قطعاً باید حق را به پژو روآ داد. پژو روآ نسخه تکمیل شده این خودروها محسوب می گردد.

وقتی که پای پژو 206 هاچ بک به میان می آید، باید دقت کرد که مقایسه بین یک سدان و یک هاچ بک شاید مقایسه جالبی نباشد. تیپ 1 و 2 پژو 206 قدرت کمتری نسبت به روآ دارد، ضمن اینکه ازنظر هزینه نگهداری و امنیت هم شرایط روآ بهتر است.

نمای پشتی پژو روآ

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت آگهی های خریدوفروش پژو روآ آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 400

به "مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید" امتیاز دهید

5 کاربر به "مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پژو روآ با تیبا و پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید