معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (2)

به گزارش بانو هما، قبل از ظهور تلفن های هوشمند، همواره تهیه دفترچه های راهنمای مسافرین از موارد ضروری هر سفری بود، اما امروزه با فراگیر شدن تجهیزات هوشمند دیگر نیازی به وسایل سنتی نیست.

معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (2)

همسفر

جاده های کشور ما در ایام نوروز و هر تعطیلات دیگری مملو از مسافر شده و به همین علت مشکلاتی هم در تردد پیش می آید. تصادف و انسداد مسیر، بزرگ ترین مسئله ای است که در این میان رخ می دهد و برای گریز از آن احتیاج به آگاهی از شرایط معابر خواهیم داشت. ازاین رو مراجع مختلفی پدید آمده اند تا این آگاهی را به مسافران داده و به آن ها در داشتن یک سفر لذت بخش یاری نمایند. همسفر برنامه ای است که به همین منظور تولیدشده است.

این نرم افزار اینترنتی بوده و سرعت آن کاملاً بستگی به سرعت اینترنت مورداستفاده شما دارد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار همسفر:

  • آخرین اخبار راه و اطلاعیه های وزارت راه
  • مسیریابی بدون احتیاج به گوگل و مناسب اینترنت موبایل
  • نمایش آخرین تصادفات و انسداد راه روی نقشه
  • نمایش برترین مسیر حرکت از یک شهر به شهر دیگر
  • فهرست تمام شهرهای مسیر و فاصله آن ها
  • نوع جاده های مسیر مبدأ تا مقصد (بزرگراه، جاده اصلی و...)
  • نمایش امکانات مسیر شامل (پمپ بنزین ها، هتل ها، تعمیرگاه ها، مساجد و …)
  • آخرین شرایط مسیرهای بسته، یک طرفه، در دست تعمیر و...

هیپمانک (Hipmunk)

Hipmunk، یکی از برترین و جدیدترین نرم افزار های مناسب برای جست وجوی هتل و پرواز است. این اپلیکیشن توان بالایی برای دسته بندی این موارد دارد. به طور مثال، کاربر می تواند بر اساس کلاس یا خدمات، خط هوایی موردنظر خود را جست وجو کند. همه نتایج یافت شده نیز بسیار مرتب به کاربر نمایش داده می شوند. همه آن ها بر اساس رنگ از یکدیگر جدا می شوند. به طورکلی باید گفت رابط کاربری بسیار عالی دارد و کاربر به هیچ عنوان از استفاده آن گیج یا سردرگم نخواهد شد. با این نرم افزار می توانید طول مدت پرواز، قیمت، امکانات خط هوایی یا هرگونه اشکالی را متوجه شوید و بر اساس همه آن ها هواپیما و پرواز موردنظر خود را انتخاب کنید.

موتور جست وجوی هتل بسیار بهتر کار می نماید. به ویژه برای پیدا کردن هتل نزدیک می توانید به خوبی به آن اعتماد کنید. با توجه به محله، رستوران یا فروشگاهی که جلسه کاری شما در آن برگزار می گردد می توانید هتل موردنظر خود را انتخاب کنید. حتی فیلترهای جست وجو همانند هتل مناسب کار، لوکس، رمانتیک یا مناسب کودک نیز می توان برای نرم افزار معین کرد.

وایبر(viber)

سال ها است که در اختیار کاربران قرار گرفته است و یکی از برترین نرم افزارهای تماس رایگان است. به ویژه هنگامی که در یک کشور خارجی هستید و به سرویس مخابراتی دسترسی ندارید، این اپلیکیشن به شما یاری می نماید تا با هیچ هزینه ای و فقط با اتصال به اینترنت، با دوستان یا همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

نرم افزار وایبر با امکانات فراوان خود یکی از کامل ترین نرم افزارها در این زمینه می باشد که در هر به روزرسانی این نرم افزار شاهد کامل تر شدن آن هستیم. رابط کاربری زیبا، سرعت بسیار بالا در برقراری ارتباط، کیفیت مطلوب ارتباط با توجه به مقدار انتقال دیتا و بسیاری ویژگی های دیگر از زیبایی های این نرم افزار بشمار می آید.

فوراسکوئر (Foursquare)

گردش در نقاط مختلف شهر به منظور خرید و تفریح و بعلاوه گذراندن اوقات فراغت در رستوران ها و کافی شاپ ها، جزو تفریح های خیلی از افراد محسوب می گردد. مسئله ای که در اینجا مهم به نظر می رسد، انتخاب برترین مکان به خصوص برای خرید کردن و خوردن و آشامیدن است.

اپلیکیشن فوراسکوئر که پیش ازاین قابلیت Check-in یا اعلام حضور در محل را داشت، هم اکنون تنها به یافتن مکان های ثبت شده می پردازد. با این نرم افزار شما به سادگی می توانید نزدیک ترین کافه، رستوران، موزه، فروشگاه و هر محل دیگری که در آن ثبت شده باشد را پیدا کنید.

یکی از قابلیت های مفید نرم افزار فوراسکوئر این است که شما می توانید پیشنهادت خود را به طور مثال در رابطه با سرویس دهی یک رستوران بنویسید و بعلاوه نظرات دیگر کاربران را مشاهده کنید.

خوشبختانه به لطف کاربران فعال ایرانی اطلاعات بسیار زیادی از مکان های دیدنی و پیشنهادت آن ها در این نرم افزار وجود دارد.

تریپ ادوایزر (TripAdvisor)

این نرم افزار موقعیت هتل ها، رستوران ها، پروازهای مقرون به صرفه قیمت و دیگر موارد مورداحتیاج برای سفری آسان تر را به کاربر نشان می دهد. با یاری TripAdvisor کاربران می توانند در سفرهایشان به خارج از کشور، مکان های مختلفی را جهت استراحت، صرف غذا و پرداختن به تفریح پیدا نمایند.

TripAdvisor برای برنامه ریزی و اجرای سفری بی عیب و نقص، پیدا کردن برترین غذاخوری ها، هتل ها و مسافرخانه ها و تفریحات دیگر طراحی شده است.

امکاناتکلیدی نرم افزار تریپ ادوایزر:

  • دسترسی به بیش از 50 میلیون دیدگاه و آنالیز که به وسیله دیگر کاربران نوشته شده است
  • امکان نوشتن نظرات کاربر درباره هتل ها، رستوران ها و نقاط دیدنی
  • مشاهده تصاویر
  • مشاهده موقعیت مکان های مهم و امکانات واقع در اطراف کاربر
  • مشاوره گرفتن به یاری فروم های مربوطه
  • امکان ذخیره سازی هتل ها، رستوران ها و … برای مراجعات بعدی
  • تور مجازی: مشاهده نمایی هم سطح (Street-level view) از مقصد، به همراه هتل ها، رستوران ها و …

کایاک (KAYAK)

مقرون به صرفه سفر کنید یا حداقل آمار مقرون به صرفه ترین خدمات را بدانید تا بتوانید به راحتی هزینه های خود را پایین بیاورید. اغلب مردم، برای برنامه ریزی تعطیلاتشان، به مقدار یک تعطیلات زمان لازم دارند! نرم افزار سفر کایاک برای همین طراحی شده است. یاری به شما برای برنامه ریزی راحت تر

آدرس هتل ها، بیمارستان ها، رستوران ها، بنگا ه های اجاره خودرو و… در کنار رابط کاربری خوب، کایاک را به یک نرم افزار کاربردی برای مسافران تبدیل می نماید. در نرم افزار کایاک شما می توانید با مقایسه پروازها و ماشین های کرایه ای و پیگیری پروازهای، مسافرتی مقرون به صرفه را برای خود برنامه ریزی کنید. این برنامه با داشتن جستجوی پرواز و ماشین و همین طور جستجوی هتل، برنامه سفر را در زیر انگشتان شما قرار می دهد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار کایاک:

  • مقایسه هتل ها، پروازها و ماشین های اجاره ای
  • رزرو بلیت هتل به وسیله برنامه
  • پیگیری شرایط پرواز
  • مدیریت هزینه ها

دسترسی به اطلاعات فرودگاه و خطوط هوایی و...

وی فیر (WAYFARE )

دیگر مهم نیست کجای جهان زندگی می کنید؛ چه در یک کلان شهر بزرگ و پرجمعیت باشید و چه در یک جزیره کوچک و دورافتاده، با یاری اینترنت قادرید به اقصی نقاط جهان سفری مجازی بکنید. نرم افزار WAYFARE ابزاری است که شمارا در این سفر شگفت انگیز همراهی می نماید.

WAYFARE درواقع نرم افزاری است که به شما اجازه می دهد هر هفته، به توری مجازی در نقطه ای از جهان بروید و با فردی ساکن همان منطقه هم صحبت شوید. با ورود به وی فر، پس از ثبت مشخصات و محل سکونت، اپلیکیشن به صورت رندوم بین کاربرانش در نقاط مختلف جهان جستجو نموده و شخصی را برای صحبت به شما معرفی می نماید.

برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید به اینترنت متصل باشید.

تروور (Trover)

با تروور همواره برای ماجراجویی برترین زمان است! با استفاده از این برنامه می توانید به صورت تصویری در سراسر جهان گردش کنید و تصاویری که دیگران تهیه نموده اند را مشاهده نمایید!

امکان آپلود کردن عکس به وسیله شما نیز وجود دارد و می توانید در هر نقطه ای از جهان که هستید عکس های زیبایتان را با دیگران به اشتراک گذارید! هدف برنامه Trover، معرفی برترین های هر کشور است.

از این برنامه می توانید برای مشاهده زیباترین مکان های جهان که به وسیله انجمن Trover عکاسی شده اند استفاده کنید.

منبع: فارنت، برترین ها، دیجیاتو، بازار

منبع: دالاهو
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 477

به "معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید