سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان اصفهان

به گزارش بانو هما، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: سه هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری استان اصفهان در حال سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان اصفهان

علیرضا ایزدی امروز در حاشیه افتتاح یک مرکز اقامتی سنتی در کاشان در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی بیش از 60 کارگاه فعال بازسازیی با هدف راه اندازی واحد های پذیرایی و اقامتی به وسیله بخش خصوصی در حال ساخت و بازسازی است.

او این طرح ها را شامل اقامتگاه های سنتی، بوم گردی، هتل و انواع تاسیسات 17 گانه گردشگردی مصوبه هیات دولت که نیازمند اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است بیان و اضافه نمود: بخش بزرگی از این طرح ها تا انتها سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اقبال سرمایه گذاران به سمت بازسازی و بازسازی کارگاه های بازسازیی شامل اقامتگاه های سنتی و بوم گردی را بیش از ساخت و ساز های تازه در بخش گردشگری دانست.

ایزدی با بیان اینکه تا انتها سال جاری ، هفت واحد اقامتگاه سنتی به شهرستان کاشان افزوده خواهد شد، گفت: کاشان به لحاظ دارا بودن اقامتگاه های سنتی در بین شهر های مقصد گردشگری مقام نخست کشور را داراست.

او با اشاره به اختصاص 200 میلیارد تومان از تسهیلات تبصره 18، در حوزه مصوبات سفر، ابراز امیدواری کرد بتوان با بهره گیری از این اعتبار ها تا افق سال 1404 که هدف گذاری و سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب است، رقم مناسبی را برای شهرستان کاشان جذب کرد.

در این آیین اقامتگاه سنتی عمارت جواهری به وسیله ویدئوکنفرانس به وسیله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 440

به "سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید