ریوکان تمام اتوماتیک ، هتل تازه ژاپنی با لوازم اتوماتیک

به گزارش بانو هما، کشور پیشرفته ژاپن که قبلا توالت های هوشمند را عرضه نموده بود، اکنون لوازم اتوماتیک دیگری همانند کفش ها، مبلمان و لوازم خانگی هوشمند را ارائه نموده است. شاید مانور تبلیغاتی شرکت نیسان ژاپن در سال 2016 را به یاد داشته باشید؛ این شرکت تولیدی در آن سال، خط تولیدی صندلی های اتوماتیک را معرفی کرد که به وسیله دوربین و سنسور های ویژه به سمت یکدیگر سر می خوردند یا در نقطه مناسب پشت میز کار قرار می گرفتند. این بار، این مخترعان لوازم اتوماتیک، روی میهمان نوازی سنتی و لوازم روزمره زندگی در هتل های مدرن ژاپن تمرکز نموده اند. بنابراین با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که برای پارک کردن اتوماتیک ماشین مدل Nissan Leaf شرکت نیسان که در ماه اکتبر معرفی شده بود، هتل ProPILOT Park Ryokan را با تمامی لوازم و امکانات اتوماتیک راه اندازی نموده اند. اما متاسفانه این هتل یا همان ریوکان ژاپنی دائمی نیست و قرار است تنها بخشی از یک پروژه تبلیغاتی باشد. به این صورت که قرار شده برای روز بیست و چهارم مارچ، تنها همین یک روز، مورد استفاده قرار گیرد و برنده های مسابقه شبکه های اجتماعی، بتوانند یک روز کامل در این هتل اقامت نموده و استفاده از امکانات و لوازم اتوماتیک آن را تجربه نمایند. برای آشنایی بیشتر با این ریوکان تمام اتوماتیک و لوازم اتوماتیک آن، با خبرنگاران همراه باشید.

ریوکان تمام اتوماتیک ، هتل تازه ژاپنی با لوازم اتوماتیک

کفش های در حال حرکت

اقامت در یک ریوکان سنتی ژاپنی، تجربه خاص و ویژه ای محسوب می گردد. برای مثال، این ریوکان های سنتی چوبی، معمولا دارای میزبانانی با لباس کیمونو، باغ های صخره ای بسیار زیبا، اونسن onsen (حمام چشمه آب گرم) و فرش های تاتامی هستند. این مسافرخانه ها، به عنوان تاریخی ترین و سنتی ترین نوع اقامت، به ندرت با توالت های هوشمند، ربات ها و سنسور ها مرتبط هستند. اما ریوکان سنتی ProPILOT Park Ryokan که در از هتل های مدرن ژاپن است نزدیکی چشمه آب گرم شهر کوهستانی هاکونه Hakone در جنوب غربی توکیو قرار گرفته است، جایگاه بیش از چند شگفتی هوشمند و لوازم اتوماتیک از جمله دمپایی های هوشمند، مبلمان هوشمند و سایر چیز ها می باشد؛ اشیائی که به نظر می رسد به تصمیم خود حرکت می نمایند. زمانی که به این ریوکان وارد می شوید و از شما استقبال می گردد، از آنجایی که قبل از وارد شدن به یک خانه یا معبد ژاپنی، رسم است که کفش های خود را در بیاورید، مجموعه ای از دمپایی های روفرشی با فشار یک دکمه، حرکت می نمایند و روبروی شما به صورت منظم قرار می گیرند. سپس چند شگفتی دیگر درون اتاق در انتظار شماست؛ برای مثال، مبلمان، بالشت های روی کف و لوازم اتوماتیک اتاق به طور هوشمند حرکت می نمایند و مرتب می شوند.

این اشیاء چگونه کار می نمایند !؟

حرکت این اشیاء مانند جادو به نظر می رسد؛ اما این کفش ها و لوازم متحرک از تکنولوژی پارک کردن اتوماتیک خودرو های شرکت نیسان گرفته شده اند. نیک مکسفیلد Nick Maxfield سخنگوی شرکت نیسان می گوید : برای خودروها، این تکنولوژی احتیاج به انرژی بسیار زیادی دارد. در کل به چهار دوربین با رزولوشن بالا احتیاج است تا تصویر درست و واضح و واقعی از ابعاد و حرکت خودرو داشته باشد و 12 سنسور ردیاب آوایی که محیط اطراف خودرو را آنالیز نماید. بعد از آنالیز کردن تمامی اطلاعات جمع شده، این سیستم با کنترل گاز، ترمز ها، فرمان و حرکت خودرو، می تواند آن را در امنیت کامل پارک نماید.

البته استفاده از این تکنولوژی برای دمپایی ها و چند بالشتک بسیار ساده تر است. هر کدام از این اشیاء دو حالت آغاز و حالت اصلی دارند که از طریق فشار یک دکمه فعال می گردند. مکسفیلد Maxfield شرح می دهد : بعلاوه دوربین هایی در سقف بخش پذیرش ریوکان و اتاق ها تعبیه شده اند که اشیاء روی کف را از طریق تکنولوژی آنالیز تصاویر مورد آنالیز قرار می دهند و سیستم از این اطلاعات برای انتخاب مسیر مناسب جهت اجرای مانور پارک کردن استفاده می نماید که البته این کار از طریق یک ریموت کنترل انجام می گیرد.

در خصوص دمپایی های ریوکان نیز همه چیز خیلی ساده است؛ هر کدام از دمپایی ها دارای دو چرخ کوچک می باشد. این چرخ ها نه تنها باعث می شوند که دمپایی ها بتوانند به نقطه مناسب خود باز گردند و مانند یک خودرو پارک نمایند؛ بلکه زمانی که دمپایی پوشیده می گردد، بسرعت درون کف آن مخفی می گردند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 483

به "ریوکان تمام اتوماتیک ، هتل تازه ژاپنی با لوازم اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریوکان تمام اتوماتیک ، هتل تازه ژاپنی با لوازم اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید