خطر قطعی برق و آب در پرجمعیت ترین استان آمریکا

به گزارش بانو هما، مقامات انرژی و آب استان کالیفرنیا با اعلام شرایط فوق العاده، از مردم خواستند در مصرف آب و برق صرفه جویی نمایند.

خطر قطعی برق و آب در پرجمعیت ترین استان آمریکا

به گزارش خبرنگاران، مسئولان انرژی کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کردند: کمبود برق در کالیفرنیا در پی گرمای هوای بی سابقه در تابستان سال جاری و خشکسالی های چند سال اخیر در این استان به حالت هشدار رسیده است و اگر مردم صرفه جویی ننمایند باید منتظر خاموشی های گسترده در پرجمعیت ترین استان آمریکا باشند.

در بیانیه وزارت انرژی کالیفرنیا آمده است: مردم باید مصرف برق بین ساعت های 4 بعد از ظهر تا 9 شب که اوج مصرف انرژی محسوب می گردد را تا حد ممکن کاهش دهند.

مسئولان انرژی این استان گفتند اگر مردم همراهی ننمایند شبکه برق رسانی و اپراتور های فراوری انرژی با مسائل جدی روبرو خواهد شد و مجبور به اجرای طرح قطعی برق در منطقه ها مختلف خواهند شد.

با وجود اینکه اپراتور های مختلف در آمریکا پیش از آغاز تابستان وعده تامین حداکثری انرژی در استان هایی چون کالیفرنیا را داده بودند، ولی با افزایش بی سابقه گرما، سیستم برق رسانی در این منطقه ها با مسائل جدی روبرو شده است.

موج گرما از نخستین روز های آغازین تابستان، بخش های وسیعی از کانادا و آمریکا را دربر گرفته است. شبکه های برق رسانی در استان های کالیفرنیا و تگزاس با اختلالات جدی روبرو شده و قیمت برق در مقایسه با سال های گذشته به بالاترین اندازه خود رسیده است.

مسئولان آب کالیفرنیا بعلاوه در روز های اخیر و در پی توسعه و تداوم موج خشکسالی در چند سال گذشته به ویژه در این استان از مردم خواسته اند تا 15 درصد در مصرف آب خود صرفه جویی نمایند. آنان هشدار دادند منابع آبی در حال خشک شدن هستند و در صورت همراهی نکردن مردم قطعی آب حتمی است.

استان کالیفرنیا یکی از کم آب ترین استان های آمریکاست و کشاورزان این منطقه مجبور می شوند تنها نیمی از زمین های خود را تحت کشت قرار دهند.

توسعه فناوری های آب کمک و هم کشت محصولات کشاورزی کم آب مانند بادام از سیاست های این استان در بخش کشاورزی محسوب می گردد. استان کالیفرنیا بزرگترین باغات بادام دنیا را در اختیار دارد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 38

به "خطر قطعی برق و آب در پرجمعیت ترین استان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر قطعی برق و آب در پرجمعیت ترین استان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید