خاصیت عجیب حوضچه فیروزه ای بندرخمیر

به گزارش بانو هما، خبرنگاران : حوضچه نمکی ساوات از بی نظیرترین جاذبه ای بندر خمیر است. جالب این جاست که درحوضچه های نمکی روی آب می مانید و غرق نمی شوید !

خاصیت عجیب حوضچه فیروزه ای بندرخمیر

به گزارش خبرنگاران ، حوضچه نمکی ساوات به رنگ زیبای فیروزه ای؛ همراه با آب زلال و کریستالی یکی از مقصد های فوق العاده زیبای طبیعی شهرستان بندرخمیر می باشد، این حوضچه با حدود 2.10 متر عمق در عمیق ترین نقطه خود به خاطر چگالی بالا نمک موجود در آب، آنجا را به حوضچه ای غیرقابل غرق شدن تبدیل کرده است! که به خاطر وجود یون های نمک به سلامت بدن کمک می کند!

بندر خمیر یا شهر تالابی بندرخمیر یکی از شهر های استان هرمزگان در جنوب ایران است.بندر خمیر یا شهر تالابی بندرخمیر یکی از شهر های استان هرمزگان در جنوب ایران است. بندر خمیر در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و 110 کیلومتری شرق بندرلنگه واقع شده است. بندرخمیر به واسطه مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه یعنی تالاب بین المللی خورخوران در سال 97 لقب اولین شهر ملی تالابی ایران را کسب کرد.

وجود آثار تاریخی و گردشگری همچون تالاب بین المللی خورخوران، جنگل های حرا با جزایر پرشمار از جمله جزیره زیبای مردو، جزیره منحصربفرد وارمی، کلبه رویایی کالنگار، درخت کهنسال حرا، آب گرم های معدنی درمانی، دیوار بلند سِدار، برج قلعه تاریخی خمیر، مسجد باشکوه جامع، آب انبار ها و … بندر خمیر را مقصد گردشگری منحصر به فردی برای سفر در فصل های سرد سال تبدیل کرده است.

استان هرمزگان نام یکی از استان های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته است و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. این استان حدود 68هزار کیلومتر مربع (کمابیش میزان کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است. جنوب این استان را آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی 900 کیلومتر دربرگرفته است. یکی از شهرهای این استان بندر خمیر است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 435

به "خاصیت عجیب حوضچه فیروزه ای بندرخمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت عجیب حوضچه فیروزه ای بندرخمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید