تحقیقات نشان می دهد که نوع خنده مردم وقتی با معشوق خود هستند، نسبت به زمانی که با دوستانشان هستند، فرق دارد!

به گزارش بانو هما، در جهان تحقیقاتی در خصوص چیزهایی انجام می گردد که هیچ وقت تصور نمی کنیم در خصوص آنها کار علمی هم متصور باشد!

تحقیقات نشان می دهد که نوع خنده مردم وقتی با معشوق خود هستند، نسبت به زمانی که با دوستانشان هستند، فرق دارد!

هیچ می دانستید که خنده های ما پیش افراد مختلف متفاوت هستند؟!

بر اساس مقاله ای که در مجله رفتار غیرکلامی منتشر شده است، خنده افراد بسته به اینکه با دوستان باشند یا معشوق خود، فرق دارد.

در مقاله سالی دی فارلی، دبورا کارسون و سوزان ام. آنالیز شده که چگونه خنده نقشی جدایی ناپذیر در پیوند اجتماعی بین انسان ها ایفا می نماید و به ایجاد روابط عمیق تر یاری می نماید. این واقعیت که نوزادان با قابلیت خندیدن به جهان می آیند گواه بر اهمیت آن در رشد اجتماعی افراد است.

این مقاله آنالیز می نماید که آیا واقعا نوع خنده ما در نزد افراد مختلف فرق دارد یا خیر. برای انجام این کار، فارلی و همکارانش 3 تحقیق انجام دادند که در آن از شرکت کنندگان خواسته شد با معشوق خود و سپس با یک دوست نزدیک همجنس تماس بگیرند. پس از آن، از همه افراد خواسته شد تا به خنده های ضبط شده از این تماس ها گوش دهند و ببینند آیا تفاوتی بین نوع خنده ها وجود دارد یا خیر!

همانطور که بدیهی به نظر می رسد، شرکت کنندگان به آسانی دو نوع خنده را از هم تمیز دادند. جالب است که آنها حس کردند افراد وقتی می خواهند پیش معشوق خود بخندند، صدای خود را تغییر می دهند و احساس می گردد که آن راحتی و طبیعی بودن معمول را ندارند.

این مقاله پیشنهاد می نماید: از آنجایی که دوستی ها کمتر تحت تأثیر نوسانات عاطفی و اشتیاق مرتبط با روابط عاشقانه قرار می گیرند، ما فرض می کنیم که خنده های عاشقانه بیشتر از خنده های محبت آمیز حالت اجباری و تنش آمیز دارند. ما استدلال می کنیم که خنده محبت آمیز عادی را می توان بیشتر از خنده های عاشقانه خودانگیخته و معتبر تلقی کرد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 404

به "تحقیقات نشان می دهد که نوع خنده مردم وقتی با معشوق خود هستند، نسبت به زمانی که با دوستانشان هستند، فرق دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات نشان می دهد که نوع خنده مردم وقتی با معشوق خود هستند، نسبت به زمانی که با دوستانشان هستند، فرق دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید