برای احیای کاخ مروارید حداقل 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

به گزارش بانو هما، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برای احیای کاخ مروارید حداقل 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برای احیای کاخ مروارید حداقل 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

فریدون محمدی با اشاره به اینکه احتمال واگذاری عملیات بازسازی بنای کاخ مروارید به شهرداری کرج وجود دارد، اظهار کرد: اگر شهرداری برای بازسازی بنای کاخ مروارید برنامه ای داشته باشد و بخواهد اعتبار مورد نیاز برای این کار را تامین کند، میراث فرهنگی از این اتفاق استقبال می کند.

وی ادامه داد: البته این اقدام منوط به توافق و انعقاد تفاهم نامه مشترک بین میراث فرهنگی و شهرداری در خصوص نحوه بازسازی و بهره برداری از این مجموعه و ... است.

وی توضیح داد: واقعیت این است بازسازی بنای کاخ مروارید در شرایط فعلی به اعتبار زیادی نیاز دارد که میراث فرهنگی فعلا از عهده تامین آن بر نمی آید.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: ما در پی آن هستیم تا به هر قیمتی که شده بنای این کاخ را زنده کنیم تا امکان بازدید عمومی و بازگشت آن به چرخه گردشگری استان فراهم شود.

محمدی افزود: برای احیای این کاخ حداقل و به صورت خوشبینانه 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن حتی از عهده بخش خصوصی هم بر نمی آید.

وی توضیح داد: بخش خصوصی با احیای این بنا در پی برگشت سرمایه ای است که هزینه کرده و این بازگشت مدت زمان زیادی می برد ولی بازگشت سرمایه برای شهرداری با توجه به اینکه می تواند از سایر فضاهای این مجموعه هم استفاده کند، منطقی تر به نظر می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 73

به "برای احیای کاخ مروارید حداقل 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای احیای کاخ مروارید حداقل 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید