بازی های ایکس باکس سری روی ایکس باکس وان با استریم ابری اجرا می گردد

به گزارش بانو هما، به نظر می رسد که در آینده نزدیک همچنان تهیه کنسول های نسل بعدی دشواری های خود را داشته باشد و به همین دلیل موجودی فعلی ایکس باکس سری ایکس و سری اس نتواند به صورت کامل تقاضا را تامین کند. با این حال، مایکروسافت و ایکس باکس شاید راه های دیگری را برای تجربه بازی های نسل بعدی در چنته داشته باشند. یکی از مهم ترین شیوه ها، به وسیله ایکس باکس کلاود گیمینگ است.

بازی های ایکس باکس سری روی ایکس باکس وان با استریم ابری اجرا می گردد

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام نموده است که ایکس باکس کلاود برای ایکس باکس وان هم در دسترس قرار خواهد گرفت. جزییات دقیقی از این قضیه وجود نداد اما از آنجایی که ایکس باکس کلاود مبتنی بر سرویس ابری مایکروسافت است، طبیعی است که به سخت افزار قدرتمندی برای اجرای باز ی ها احتیاج ندارد. اگر شما از آن دسته از افرادی بوده اید که قصد داشتید اثری مثل شبیه ساز پرواز مایکروسافت (Microsoft Flight Simulator) را روی ایکس باکس وان تجربه کنید - که اکنون برخلاف معرفی اولیه قرار نیست برای ایکس باکس وان بیاید - هنوز این فرصت را ممکن است به وسیله ایکس باکس کلاود گیمینگ داشته باشید.

در نوشته ای در سایت Xbox Wire، مایکروسافت شرح می دهد: برای میلیون ها نفری که اکنون با کنسول های ایکس باکس وان بازی می نمایند، ما مشتاقانه در پی اشتراک گذاری درباره این امر هستیم که چگونه می توانیم بعضی از بازی های نسل بعدی را به شیوه دیگری در دسترس این کنسول قرار دهیم. برای مثال، شبیه ساز پرواز مایکروسافت یکی از بازی هایی است که می تواند به وسیله ایکس باکس کلاود گیمینگ در این کنسول اجرا گردد. دقیقاً به همان شیوه ای که ایکس باکس کلاود را در گوشی های همراه، تبلت ها و مرورگرها پیاده سازی می کنیم.

به احتمال زیاد اتفاقی نیست که مایکروسافت این خبر را چند روز پس از بیان اینکه انتقال دیتاسنترهای Azure به ایکس باکس سری ایکس در مراحل پایانی خود به سر می برد، اعلام نموده است. این سرویس ابری از زمان عرضه اش در فاز بتا پروژه ایکس کلاود بر ایکس باکس وان اس تکیه نموده بود اما اکنون به گفته ی مایکروسافت این سرویس ابری در حال انتقال به ایکس باکس سری ایکس است. این انتقال باعث می گردد که سرعت بارگذاری کاهش یابد، عملکرد اجرایی بازی ها و جلوه های بصری افزایش پیدا نمایند و بعلاوه به بازیکنان اجازه می دهد تا نسخه بهینه سازی شده بازی ها برای ایکس باکس سری ایکس را در اختیار داشته باشند.

در همان زمان که مایکروسافت این خبر را گفت، آن ها بعلاوه گفتند که برنامه دارند که ایکس کلاود را به صورت مستقیم به وسیله برنامه ایکس باکس در کامپیوترها فراهم و آن را با تجربه کنسول ها ادغام و یکپارچه نمایند. با این حال، سخن نو مایکروسافت در خصوص آوردن ایکس باکس کلاود و اجرای اثری مثل Microsoft Flight Simulator در ایکس باکس وان به نظر چیز عمیق تری نسبت به یک قابلیت نمایشی خواهد داشت. به هر حال، مایکروسافت بیان نموده است که با استفاده از ایکس باکس کلاود گیمینگ می خواهد بازی های نسل بعدی زیادی را برای ایکس باکس وان بیاورد.

هرچند این قضیه به صورت مستقیم به سخت افزار ربط ندارد و با رشد این سرویس های ابری فعالیت ها آن ها در کامپیوترها و گوشی های همراه هم گسترده خواهد شد اما با این وجود این قضیه می تواند به شکلی چرخه عمر ایکس باکس وان را هم افزایش دهد و باعث گردد بازیکنان از این طریق بتوانند بعضی بازی های نسل بعدی را اجرا نمایند. این قضیه به ویژه در شرایط فعلی که موجودی دو کنسول نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس و سری اس نسبت به تقاضایشان کمتر است، می تواند کاربردی باشد. البته، معین است که این قابلیت هم به پیش احتیاجهای خاص خود از جمله اینترنت پرسرعت احتیاج دارد. به احتمال زیاد مایکروسافت در آینده برای برطرف ابهام ها شرحات بیشتری درباره این موضوع و پیاده سازی احتمالی آن ارائه خواهد داد.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 7

به "بازی های ایکس باکس سری روی ایکس باکس وان با استریم ابری اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های ایکس باکس سری روی ایکس باکس وان با استریم ابری اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید