تور روسیه: آمریکا خواهان توسعه تبادل نظر های نظامی با روسیه شد

به گزارش بانو هما، معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا، در میز گردی با حضور خبرنگاران حوزه دفاعی، گفت که واشنگتن باید مصاحبه های نظامی خود با مسکو را توسعه دهد.

تور روسیه: آمریکا خواهان توسعه تبادل نظر های نظامی با روسیه شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، جان هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، درباره شرایط کنونی و منظره ارتباطات نظامی دوجانبه آمریکا و روسیه، با توجه به اظهارات مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که پس از ملاقات چند ساعته با والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در سپتامبر 2018 در فنلاند برگزار گردید، اظهار نظر کرد.

هایتن اظهار داشت که پیشرفت در مذاکرات بین روسیه و آمریکا در خصوص ثبات استراتژیک، آشکار است.

هایتن گفت: من فکر می کنم ژنرال میلی و ژنرال گراسیموف روابط خوبی دارند و مذاکرات ثبات استراتژیک، در حال پیشرفت است. همانطور که قبلاً گفتم، ما در پی توسعه این روابط هستیم. من فکر می کنم که زمانی که شما در حال صحبت کردن هستید - و ما در حال حاضر با روسیه صحبت می کنیم - من بسیار شادمان تر هستم و ما داریم صحبت می کنیم، (اما) فکر می کنم باید آن را توسعه دهیم.

معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا، که در ماه نوامبر بازنشسته خواهد شد، نگران است که اگر بین بازنشستگی او در ماه میلادی آینده و یافتن جانشینی برای او، وقفه بیفتد، اقداماتی که در حال حاضر در زمینه جنگ الکترونیکی در جریان است، متوقف گردد.

این ژنرال نیروی هوایی آمریکا، که جانشین وی هنوز معین نشده، به خبرنگاران گفت که بخشی از وظیفه او به عنوان معاون ستاد مشترک ارتش، رهبری کار پنتاگون در زمینه جنگ الکترونیک و عملیات طیف (الکترومغناطیس) است.

وی در این باره گفت: ما در واقع یک طرح خوب را در دستور کار قرار داده ایم و یک برنامه اجرایی داریم. ما به مدت 20 سال از جنگ الکترونیکی غافل بودیم؛ ما قبلاً در این زمینه برترین بودیم، اما حالا دیگر تمرینی در این زمینه نداریم و آن را آموزش نمی دهیم. ما خود را به آن مجهز نمی کنیم و بقیه این را متوجه شده اند، پس ما باید این کمبود را رفع کنیم. عملیات طیف در هر عملیات و نبردی، نقش کلیدی دارد. من (تا کنون) در این زمینه فعالیت نموده و آن را به پیش برده ام، اما نگران این هستم که با خالی بودن طولانی مدت سِمت فعلی من، یعنی معاونت ستاد مشترک ارتش و مسئول عملیات طیف، این حوزه فراموش شده و پیگیری نگردد.

هایتن بعلاوه اظهار داشت که ممکن است او، تا زمانی که جانشینی برای پست وی پیدا گردد، بازنشسته شده باشد و امکانی برای انتقال تجارب و توصیه هایش به معاون نو این ستاد، نداشته باشد.

دوره خدمت هایتن در بیستم نوامبر امسال به خاتمه خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 164

به "تور روسیه: آمریکا خواهان توسعه تبادل نظر های نظامی با روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: آمریکا خواهان توسعه تبادل نظر های نظامی با روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید