محمد اقبال گامی مانا در ایجاد روابط فرهنگی ایران و پاکستان برداشته است

به گزارش بانو هما، به گزارش خبرنگاران ، آیین تجلیل از خدمات محمد اقبال شاهد، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی سی با حضور سرکنسول سرکنسول و وابسته فرهنگی ایران در لاهور، رئیس دانشگاه جی سی لاهور و اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های لاهور برگزار گردید.

محمد اقبال گامی مانا در ایجاد روابط فرهنگی ایران و پاکستان برداشته است

مهران موحدفر، سرکنسول کشورمان در لاهور در این مراسم با اشاره به کوشش ها و زحمات اقبال شاهد، عنوان نمود: شخصیت هایی مانند اقبال شاهد نقشی فراتر از مسئولیتی که در اختیار دارند، ایفا می نمایند و به موازات مسئولیت شغلی، گامی مانا در ایجاد روابط دو ملت برمی دارند.

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز ضمن تقدیر از خدمات اقبال شاهد گفت: وی در حوزه زبان و ادبیات فارسی منشا خیر بود و نامی ماندگار در توسعه زبان فارسی از خود برجای گذاشت.

وی تاکید نمود: خدمات اقبال شاهد در پرورش دانشجویان زبان فارسی نه تنها در توسعه فارسی بلکه در توسعه ارتباطات فرهنگی، علمی و دانشگاهی بین دو کشور مسلمان همسایه بسیار مفدی بوده است.

اصغر زیدی، رئیس دانشگاه جی سی لاهور نیز از کوشش های صادقانه اقبال شاهد در اعتلای اهداف این دانشگاه و انتقال تجربیات ارزشمند تقدیر و خاطرنشان کرد که دانشگاه در آینده نیز از ظرفیت علمی و تجربی وی استفاده خواهد نمود.

سلیم مظهر، رئیس سابق دانشگاه و رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی پنجاب نیز در این مراسم به خاطرات مشترک خود با اقبال شاهد در دوران تحصیل در ایران اشاره نمود.

در سرانجام این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از طرف سرکنسولگری و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه جی سی از زحمات محمد اقبال شاهد قدردانی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 532

به "محمد اقبال گامی مانا در ایجاد روابط فرهنگی ایران و پاکستان برداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد اقبال گامی مانا در ایجاد روابط فرهنگی ایران و پاکستان برداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید