فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم چه مشخصاتی دارند؟

به گزارش بانو هما، آنالیز مشخصات فنی دیگنیتی پرایم در سایت شرکت بهمن موتور نشان می دهد که این محصول یک کراس اوور 1570 کیلوگرمی است که 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که بر روی دیگنیتی و بعضی ix5 ها نصب است، SFG15T نام دارد و به عنوان یکی از معروف ترین پیشرانه های گروه دی. اِف. اِم شناخته می گردد.

فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم چه مشخصاتی دارند؟

خبرنگاران| گروه بهمن روز گذشته، طرح فروش فوری دو محصول دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم را شروع کرد. اما ساعاتی بعد این شرکت خودروساز خصوصی اطلاع داد که با استقبال گسترده متقاضیان طرح فروش فروشی به انتها رسیده است. بهمن موتور فروش این دو محصول را ابتدای سال جاری شروع کرد و چندی بعد نخستین نمونه ها از این خودرو وارد جاده های ایران شدند.

به گزارش خبرنگاران؛ دیگنیتی پرایم، کراس کوپه ای محصول شرکت چینی دانگ فنگ است و با نام ix 5 در باراز چین حضور دارد. این خودرو نخستین بار در سال 2018 در نمایشگاه پکن رونمایی شد. اما به فاصله سه سال، بهمن موتور این خودرو را با برند بهمن و تحت عنوان دیگینی پرایم وارد سبد محصولات خودروی خود کرد.

البته فیدلیتی پرایم هم عنوان تغییر یافته چری جتور X70S است. اما بهمن موتور به علت تحریم های آمریکا، نشان خود را با عنوان چینی فیدلیتی تغییر داده است.

در طرح فروش فوری تازه بهمن موتور، دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم بدون تغییر قیمت نسبت به شش ماهه نخست سال جاری، به ترتیب قیمت های 795 و 735 میلیون تومان را در نظر گرفته بود.

هر چند نسخه 7 نفره فیدلیتی پرایم 12 میلیون تومان بالاتر از نسخه 5 نفره قیمت خورده بود.

در این طرح متقاضیان می توانستند رنگ های سفید، مشکی، قرمز روناسی، آبی اطلسی، خاکستری کهکشانی و سربی را برای خودروی خود انتخاب نمایند.

آنالیز مشخصات فنی دیگنیتی پرایم در سایت شرکت بهمن موتور نشان می دهد که این محصول یک کراس اوور 1570 کیلوگرمی است که 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که بر روی دیگنیتی و بعضی ix5 ها نصب است، SFG15T نام دارد و به عنوان یکی از معروف ترین پیشرانه های گروه دی. اِف. اِم شناخته می گردد.

کارشناسان خودرو معتقدند که این مقدار از قدرت نمی تواند شتاب خارق العاده ای را برای این کراس اوور مونتاژی فراهم کند. اما هچنان دیگنیتی از پس خود بر می آید و راننده را هم اذیت نمی نماید.

البته در بعضی نسخه های ix5 نیز از پیشرانه HD15 استفاده می گردد که این پیشرانه 1.5 لیتری توربو 180 اسب بخار قدرت را با گشتاور 270 نیوتن متر فراوری می نماید و حداکثر گشتاور را از 1500 RPM در اختیار راننده می گذارد. نکته جالب در خصوص HD 15 این است که به مراتب مصرف سوخت کمتری نسبت به SFG15T دارد و چالاکی بهتری را برای ix5 فراهم می سازد.

با این حال فراوری حداکثر گشتاور از 1800 RPM، مصرف سوخت مناسب، بالانسر قوی، تطبیق پذیری مناسب و استهلاک منطقی از جمله مزایایی است که باعث شده تا SFG 15 T در آنالیز های مختلف به عنوان یکی از پیشرانه های مناسب صنعت خودروی چین در کلاس مالی معرفی گردد.

4 کیسه هوا، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، فرمان یاریی برقی، کروز کنترل، محدودنماینده سرعت، جایگاه برقی راننده، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال هوشمند تلفن همراه به نمایشگر خودرو، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی 18 اینچی، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی و حساسیت فرمان، سقف پانوراما، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیگنیتی پرایم است.

طبق اعلام گروه بهمن، در فیدلیتی پرایم یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به کد E4T15C با توانایی فراوری حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این نیروی فراوریی به یاری یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می گردد.

فیدلیتی از لحاظ مصرف سوخت شرایط قابل قبولی دارد. البته مصرف سوخت 7.5 لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی برای استاندارد های روز دنیا عدد چندان شگفت انگیزی به حساب نمی آید، اما در هر صورت به نسبت جثه و وزن نه چندان سبک ماشین، می توان گفت که راضی نماینده است.

سیستم تعلیق مک فرسون جلو و چند اتصالی مستقل از دیگر ویژگی های فنی فیدلیتی پرایم است.

این محصول از امکاناتی همانند رادار خطی، رادار نقطه کور، درِ صندوق عقب برقی با حسگر حرکتی پا، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه، جایگاه های برقی جلو با گرمکن، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم، استارت دکمه ای و… برخوردار است.

منبع: فرادید
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 197

به "فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم چه مشخصاتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم چه مشخصاتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید