تور ایتالیا ارزان: استقرار کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز

به گزارش بانو هما، رسانه ها از استقرار یک فروند کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز خبر دادند.

تور ایتالیا ارزان: استقرار کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ناوچه کلاس برگامینی نیروی دریایی ایتالیا در روزهای اخیر برای یاری به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر شده است.

به نوشته وبگاه نیوال نیوز ناوچه نیروی دریایی ایتالیایی کلاس برگامینی از یکم اکتبر به اسم اولین کشتی نیروی دریایی این کشور تحت عملیات آگنور در چارچوب ائتلاف دریایی اروپا به فرماندهی فرانسه (EMASOH) در تنگه هرمز فعالیت می نماید.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده به وسیله ستاد عملیات پایگاه نیروی دریایی فرانسه در ابوظبی، روبرتو کارپینلی از فرماندهان نیروی دریایی فرانسه مدعی کوشش برای اطمینان از آزادی ناوبری، اطمینان بخشیدن به حمل و نقل غیرنظامی و جریان آزاد تجارت جهانی در منطقه شد.

رسانه ها چندی قبل از پیوستن یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی بلژیک به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز اطلاع دادند. ناو لوپولد بلژیک در هفته های اخیر به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز پیوست.

وزارت خارجه فرانسه چندی قبل از تمدید ماموریت ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس و تنگه هرمز اطلاع داد. وزارت خارجه فرانسه گفت که حضور این ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز برای تقویت همکاری و هماهنگی در منافع مشترک، از جمله تأمین منافع سیاسی و مالی اروپا در منطقه و بهره مندی از تجارت جهانی بوده و بسیار مهم است.

وزارت خارجه فرانسه در بخش دیگر این بیانیه از تمدید ماموریت این ائتلاف دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز تا پایان سال 2021 اطلاع داده است.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بارها تاکید نموده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشورهای همسایه تامین می گردد.

مقام های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت خود را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تاکید نمود ه اند که امنیت این منطقه باید به وسیله کشورهای منطقه تامین گردد و حضور نیروهای خارجی نه تنها یاریی به برقراری امنیت نمی نماید، بلکه زمینه افزایش تنش ها را هم فراهم خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: banoohoma.ir شناسه مطلب: 137

به "تور ایتالیا ارزان: استقرار کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: استقرار کشتی جنگی نیروی دریایی ایتالیا در تنگه هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید